Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć dla 5-latków „Co to za krążki? To pieniążki!”
1. Czas zajęć: 45 minut2. Cele główne: -dziecko zapoznaje się z pojęciami: pieniądz, moneta, banknot, waluta, -dziecko doskonali umiejętność odczytywania symboli i znaków-wzmaganie koordynacji wzrokowo-ruchowej3.Cele szczegółowe: Dziecko:-rozumie, że za 1zł kupi mniej/tańszy towar niż za 2zł, 5zł itd., -wie, że towary w sklepie można podzielić na tanie, droższe i najdroższe,-potrafi klasyfikować wybrane towary ze względu na ich cenę i przeznaczenie-rozumie pojęcia awers-rewers (reszka-orzeł)-poznaje wartość pieniądza4. Środki dydaktyczne:-żetony o wartości 1zł, 2zł, 5zł, 10zł, 20zł, 50zł, 100zł,-emblematy z awersem i rewersem -słój 5litrowy, skrawki papieru, bibuły, gazety-ilustracje produktów za określoną cenę,-piosenka5. Metody pracy:-słowne,-czynne6. Formy pracy:-grupowe,-zespołowe,-indywidualne
Przebieg:1. Przywitanie z dziećmi. Wierszyk: Dziś przedszkole wita nas,na zabawę nadszedł czas.Co nas czeka? -My już wiemy,dziś pieniążki poznajemy! 2. Nauczyciel pyta dzieci z czym im się kojarzą pieniądze, następnie przyczepia na tablicy zdjęcie 1 zł a każdemu dziecku daje żeton o wartości 1 zł do ręki. Dzieci oglądają, dotykają monetę po czym nauczyciel przeprowadza „burzę mózgów” na temat „Co to jest moneta?” (Pytania pomocnicze: Do czego służy?, Czy jest nam potrzebna? Czym różni się od banknotu?) Wyjaśnia pojęcia: pieniądz, moneta, banknot, waluta. Przedstawia różne nominały (1zł,2zł,5zł,10zł,20zł,50zł,100zł).Informuje, że moneta posiada dwie strony zwane awersem i rewersem (potocznie zwane orzeł i reszka). Nauczyciel wyjaśnia, co oznaczają te pojęcia.3.Zabawa w „Złoty”:Dzieci ustawione są w rozsypce w sali. Każde dziecko otrzymuje emblemat z awersem lub rewersem 1 zł. Nauczyciel włącza fragment dowolnie wybranej piosenki. Dzieci poruszają się dowolnie po sali. Na przerwę w muzyce prowadzący zabawę mówi: „złoty”, a dzieci dobierają się tak, aby jedno z nich miało emblemat z rewersem, a drugie z awersem. Zabawę powtarzamy parokrotnie. 4. Zabawa: Wskocz na monetę:Na dywanie nauczyciel rozkłada monety o różnym nominale 1,2,5,10zł (np. po 10 szt.) Na przerwę w muzyce dzieci wskakują na podniesioną do góry przez nauczyciela monetę. Może być kilka osób przy jednej monecie bądź osoby, które nie znalazły wolnej monety eliminowane są z dalszej gry. Później wszyscy głośno nazywają nominał wybrany przez nauczyciela.5. Zabawa: Co to za moneta? Wyszukiwanie w dużym słoju 5litrowym wśród skrawków gazet, papieru, bibuły ręką monet (żetonów). Monet musi być dużo więcej niż uczestników. Każde dziecko może wyciągnąć tylko jedną monetę. Kolejno samodzielnie nazywa odnalezioną monetę.6.Pożegnanie z dziećmi Dziś ...