Dodaj publikację
Autor
Weronika Trzcińska
Data publikacji
2016-05-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć wzmagający umiejętności przedsiębiorcze dzieci.
 Pobierz (docx, 11,7 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć dla 5-latków „Poznajemy różne sklepy”.

1. Czas zajęć: 45 minut2. Cele główne:-poznanie różnych rodzajów sklepów,-nazywanie, klasyfikowanie produktów,-rozwijanie słownictwa3.Cele szczegółowe: Dziecko:-zna i używa nazw rodzajów sklepów, -poprawnie nazywa produkty i wie, w jakim sklepie można kupić określony produkt,-poznaje wartość pieniądza4. Środki dydaktyczne:-torba ekologiczna z wybranymi produktami (opakowania), -plansze tematyczne z rodzajami sklepów-kartki A5, kredki5. Metody pracy:-słowne,-oglądowe,-czynne6. Formy pracy:-grupowe,-zespołowe,-indywidualne Przebieg:1. Wierszyk „Na powitanie”Dzień dobry, dzień dobry pięknie się witamy, w podróż po sklepach dziś się wybieramy, gdzie chleb, mleko, ciastka kupić możemy,wszyscy tutaj razem dzisiaj się dowiemy.2. „Sklepy”: Zabawa dydaktyczna. Dzieci siadają w kole, nauczyciel pokazuje koszyk, w którym znajdują się różnego rodzaju produkty, np.: bułka, marchewka, buty, lalka, książka, szampon, butelka po syropie... Wyjmuje po kolei produkty (wcześniej przyniesione), zadaniem dzieci jest nazwanie prezentowanego towaru oraz próba przyporządkowania go do określonego sklepu. Nauczyciel weryfikuje i pomaga w razie potrzeby określać rodzaje sklepów, a także na bieżąco prezentuje plansze tematyczne przedstawiające rodzaje tych sklepów. (umieszczenie plansz w różnych widocznych miejscach w sali). 3. „Znajdź sklep” Zabawa porządkowa. Nauczyciel omawia zasady zabawy. Dzieci wspólnie z nauczycielem ustawiają się w kole, chwytają się za ręce i chodzą po kole śpiewając piosenkę na dowolną melodię zaproponowaną przez nauczycielkę: „W naszym sklepie jest wesoło, Dużo różnych rzeczy wkoło Dziś produkty poznajemy Wiemy, gdzie je kupujemy” Po jednokrotnym zaśpiewaniu, nauczyciel wchodzi do koła i wypowiada nazwę wybranego produktu z koszyka i prezentuje go. Zadaniem dzieci jest odszukanie znajdującej się w sali planszy prezentującej sklep, w którym można kupić dany produkt. Dzieci ponownie ustawiają się w kole, chwytają się za ręce i powtarzają piosenkę... Zabawę powtarzamy kilka razy.4. Praca plastyczna „Co chciałbym/chciałabym kupić?” Dzieci rysują na kartce formatu A5 wybrane przez siebie produkty. Rozmowa na temat wykonanego rysunku na forum grupy. Wystawa prac.5. Rozmowa z nauczycielem – uzupełnianie zdania: Lubię robić zakupy w sklepie (jakim?)…., ponieważ … .6.Pożegnanie.