Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ROCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
CELE GŁÓWNE PRACY:
Kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania społecznego.
Kształtowanie postaw patriotycznych.
Troska o bezpieczeństwo, zdrowie fizyczne i psychiczne dzieci.
Rozwijanie wrażliwości, aktywności twórczej i indywidualnych zainteresowań dzieci.
Kształtowanie właściwej postawy wobec problemów środowiska przyrodniczego.
Wspomaganie powodzenia szkolnego dzieci.
Współpraca świetlicy z rodzicami dzieci, wychowawcami klas i zaprzyjaźnionymi osobami.
ZADANIA I FORMY REALIZACJI:
Kształtowanie odpowiednich form współżycia w środowisku i prawidłowej postawy koleżeńskiej.
Nauka współpracy w grupie.
Kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życiowych.
Wyrabianie szacunku do osób starszych.
Przystosowanie do zasad i reguł panujących w zbiorowości świetlicowej.
Świetlicowy system kar i nagród.
Regulamin świetlicy.
Plany pracy świetlicy.
Rozwijanie uczuć patriotycznych i zainteresowań życiem kraju.
Rozwijanie poczucia więzi emocjonalnej z historycznymi wzorcami osobowymi oraz dumy narodowej.
Przybliżenie historii symboli narodowych oraz kształtowanie właściwego zachowania wobec nich.
Pogłębienie wiadomości o Polsce i poznanie środowiska lokalnego.
Obchody ważnych rocznic i świąt państwowych, regionalnych, szkolnych.
Troska o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci.
Zapoznanie z przepisami ruchu drogowego.
Zapoznanie z zasadami funkcjonowania i bezpiecznej obsługi różnych sprzętów.
Wdrażanie do bezpiecznego zachowania w szkole, w domu, na podwórku.
Zwracanie uwagi na kulturę i racjonalność żywienia, spożywania posiłków.
Przekazanie podstawowych zasad czuwania nad własnym zdrowiem.
Wyrobienie nawyków higienicznych.
Rozwijanie sprawności ruchowej.
Rozwijanie różnorodnych zainteresowań i uzdolnień wychowanków.
Rozpoznanie potrzeb dzieci.
Organizacja i prowadzenie zajęć związanych z tematyką tygodnia.
Organizowanie konkursów i wystawek prac.
Zabawy, wycieczki, spacery.
Kształtowanie pozytywnych cech osobowości.
Stworzenie kącików zainteresowań.
Rozbudzenie aktywności poznawczej.
Obchody świąt i rocznic.
Kształtowanie właściwego stosunku do przyrody.
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
Kształtowanie życzliwego stosunku do zwierząt.
Uświadomienie integracji działań na rzecz przyrody.
Rola przyrody w życiu człowieka.
Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
Przygotowanie kącika roślinnego.
Organizacja pomocy w nauce.
Zorganizowanie miejsc do odrabiania zadań domowych.
Pomoc w nauce udzielana przez wychowawców i starsze dzieci.
Wdrażanie dzieci do samodzielnego korzystania z pomocy naukowych.
Kształtowanie myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi poprzez gry i zabawy, zagadki, rebusy, szarady, krzyżówki, quizy.
Rozwijanie czytelnictwa poprzez wspólne głośne czytanie książek, praca z książką, gazetą.
Stosowanie się do wskazówek wychowawców klas.
Podniesienie samooceny dziecka.
Eliminowanie sytuacji stresowych.
Wykorzystanie zajęć (czytelniczych, umysłowych) do kompensowania braków w wiedzy szkolnej.
Poszerzenie współpracy z rodzicami, wychowawcami klas i zaprzyjaźnionymi osobami.
Ścisła współpraca z wychowawcami klas, rodzicami, innymi nauczycielami w sprawach nauki dzieci, ich obowiązków i zachowania, pomocy, wychowania, spędzania czasu wolnego i funkcjonowania w szkole.
Pisemne informowanie rodziców o zachowaniu się ich dziecka w świetlicy.
Zajęcia otwarte.
Wyjście do biblioteki szkolnej i gabinetu pielęgniarki.