Dodaj publikację
Autor
Marzena Grzegorczyk
Data publikacji
2016-05-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
104

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zawiera działania przewidziane do realizacji w całym roku szkolnym.
 Pobierz (docx, 15,6 KB)

Podgląd treści

ROCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CELE GŁÓWNE PRACY:

Kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania społecznego.

Kształtowanie postaw patriotycznych.

Troska o bezpieczeństwo, zdrowie fizyczne i psychiczne dzieci.

Rozwijanie wrażliwości, aktywności twórczej i indywidualnych zainteresowań dzieci.

Kształtowanie właściwej postawy wobec problemów środowiska przyrodniczego.

Wspomaganie powodzenia szkolnego dzieci.

Współpraca świetlicy z rodzicami dzieci, wychowawcami klas i zaprzyjaźnionymi osobami.

ZADANIA I FORMY REALIZACJI:

Kształtowanie odpowiednich form współżycia w środowisku i prawidłowej postawy koleżeńskiej.

Nauka współpracy w grupie.

Kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życiowych.

Wyrabianie szacunku do osób starszych.

Przystosowanie do zasad i reguł panujących w zbiorowości świetlicowej.

Świetlicowy system kar i nagród.

Regulamin świetlicy.

Plany pracy świetlicy.

Rozwijanie uczuć patriotycznych i zainteresowań życiem kraju.

Rozwijanie poczucia więzi emocjonalnej z historycznymi wzorcami osobowymi oraz dumy narodowej.

Przybliżenie historii symboli narodowych oraz kształtowanie właściwego zachowania wobec nich.

Pogłębienie wiadomości o Polsce i poznanie środowiska lokalnego.

Obchody ważnych rocznic i świąt państwowych, regionalnych, szkolnych.

Troska o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci.

Zapoznanie z przepisami ruchu drogowego.

Zapoznanie z zasadami funkcjonowania i bezpiecznej obsługi różnych sprzętów.

Wdrażanie do bezpiecznego zachowania w szkole, w domu, na podwórku.

Zwracanie uwagi na kulturę i racjonalność żywienia, spożywania posiłków.

Przekazanie podstawowych zasad czuwania nad własnym zdrowiem.

Wyrobienie nawyków higienicznych.

Rozwijanie sprawności ruchowej.

Rozwijanie różnorodnych zainteresowań i uzdolnień wychowanków.

Rozpoznanie potrzeb dzieci.

Organizacja i prowadzenie zajęć związanych z tematyką tygodnia.

Organizowanie konkursów i wystawek prac.

Zabawy, wycieczki, spacery.

Kształtowanie pozytywnych cech osobowości.

Stworzenie kącików zainteresowań.

Rozbudzenie aktywności poznawczej.

Obchody świąt i rocznic.

Kształtowanie właściwego stosunku do przyrody.

Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

Kształtowanie życzliwego stosunku do zwierząt.

Uświadomienie integracji działań na rzecz przyrody.

Rola przyrody w życiu człowieka.

Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

Przygotowanie kącika roślinnego.

Organizacja pomocy w nauce.

Zorganizowanie miejsc do odrabiania zadań domowych.

Pomoc w nauce udzielana przez wychowawców i starsze dzieci.

Wdrażanie dzieci do samodzielnego korzystania z pomocy naukowych.

Kształtowanie myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi poprzez gry i zabawy, zagadki, rebusy, szarady, krzyżówki, quizy.

Rozwijanie czytelnictwa poprzez wspólne głośne czytanie książek, praca z książką, gazetą.

Stosowanie się do wskazówek wychowawców klas.

Podniesienie samooceny dziecka.

Eliminowanie sytuacji stresowych.

Wykorzystanie zajęć (czytelniczych, umysłowych) do kompensowania braków w wiedzy szkolnej.

Poszerzenie współpracy z rodzicami, wychowawcami klas i zaprzyjaźnionymi osobami.

Ścisła współpraca z wychowawcami klas, rodzicami, innymi nauczycielami w sprawach nauki dzieci, ich obowiązków i zachowania, pomocy, wychowania, spędzania czasu wolnego i funkcjonowania w szkole.

Pisemne informowanie rodziców o zachowaniu się ich dziecka w świetlicy.

Zajęcia otwarte.

Wyjście do biblioteki szkolnej i gabinetu pielęgniarki.