Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego za okres stażu mgr Edyta Ziółkowska
I.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
§7 ust.1 pkt 1
Zadanie ogólne:
Wymaganie egzaminacyjne: 7 ust 2 pkt.5
1. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły
Analiza dokumentacji szkoły
Przez cały okres stażu starałam się, aby realizacja mojego planu przebiegała zgodnie z założonymi wcześniej zadaniami. W tym celu szczegółowo przeanalizowałam Statut Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program Wychowawczy oraz inne wewnętrzne regulaminy. Pozwoliło mi to lepiej poznać zasady organizacji i funkcjonowania szkoły oraz dokładniej zrozumieć jej działania dydaktyczne, opiekuńcze i wychowawcze. Mając na uwadze bezpieczeństwo dzieci podczas przerw, wycieczek, zawodów sportowych oraz lekcji wychowania fizycznego zapoznałam się ponadto z Regulaminami i przepisami BHP.
Przed przystąpieniem do tworzenia planu rozwoju zawodowego, jak również w trakcie jego realizacji zapoznawałam się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, a przede wszystkim: ze znowelizowaną Kartą Nauczyciela, rozporządzeniem MEN z dnia 01 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Pomocne okazały się również materiały zamieszczone na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej, Edussek, Lider, Literka oraz Strona Nauczycieli Wychowania Fizycznego.
Wdrażanie WSO i Programu Wychowawczego.
Ocenianie jest integralną częścią procesu nauczania i uczenia się, warunkiem niezbędnym do planowanego procesu dydaktycznego, ukierunkowanego na rozwój indywidualny ucznia oraz jego możliwości.
Biorąc pod uwagę wytyczne WSO opracowałam Przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznego i wdrożyłam go do realizacji. Aby ujednolicić zasady oceniania ustaliłam szczegółowe kryteria uzyskiwania poszczególnych ocen.
Wdrażając Program wychowawczy szkoły na lekcjach wychowania fizycznego starałam się rozbudzać zainteresowania uczniów związane z kształtowaniem sprawności fizycznej oraz potrzebą aktywnego wypoczynku. Na każdych zajęciach ukazywałam uczniom potrzebę higienicznego stylu życia i kształtowałam „zdrowego ducha rywalizacji sportowej”.
Konstruowanie przedmiotowego systemu oceniania z wychowania fizycznego.
Po wnikliwej analizie programu nauczania, uwzględniając kierunki pracy szkoły jak i zespołu przedmiotowego oraz specyfikę zespołów klasowych
na początku każdego roku szkolnego pracowałam nad przygotowaniem
i doskonaleniem planu pracy z nauczanego przedmiotu dla klas IV-VI SP oraz zajęć pozalekcyjnych (gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, cheerleadears, Program profilaktyczno-wychowawczy „Saper”)
W oparciu o Wewnątrzszkolny System Oceniania rokrocznie opracowywałam przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznego, z którym zapoznawałam swoich uczniów oraz ich rodziców. Dzięki temu dzieci wiedziały, jakie zadania muszą wykonać, aby otrzymać określony stopień, a mnie system ten pomagał w obiektywnym ocenianiu uczniów.
Osiągnięcia sportowe uczniów zainspirowały mnie do stosowania wielu testów tj. Eurofit, Denisiuka, Zuchory jak również opracowania własnych ...