Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego
Temat: English plus MathsAutor i realizator innowacji: mgr Joanna Michnowska, mgr Stefania Łukowska nauczycielki języka angielskiego w Zespole Szkół Publicznych w Zblewie, nauczyciel mianowanyCzas realizacji: Rok Szkolny 2015/2016Miejsce innowacji: Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Wincentego Kwaśniewskiego w ZblewieAdresat innowacji: uczniowie klasy IVRodzaj innowacji: programowa Finansowanie: nie dotyczy PODSTAWA PRAWNA INNOWACJI
Innowacja pedagogiczna „English plus Maths” powstała w oparciu o :• Rozporządzenie MENiS z dnia 23 grudnia 2008r w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (D.U. z 2009, nr 4, poz. 17)• Rozporządzenie MENiS z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. (D.U. z 2002, nr 23, poz. 225 ze zmianami)• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002r w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki.(D.U. z 2002, nr 56, poz. 505)• Rozporządznie MENiS w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (D.U. z 2002, nr 15, poz. 142 ze zmianami)• Rozporządznie MENiS w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (D.U. z 2001, nr 61, poz. 624 ze zmianami)
DIAGNOZA WSTĘPNA
Pomysł innowacji zrodził się w związku z obserwacją potrzeb uczniów XXI wieku. Dzieci mają możliwość wyjazdów za granicę, często też uczestniczą w wymianach międzynarodowych. Nauczanie języka obcego poprzez matematykę daje wiele okazji do mówienia, pisania, słuchania i czytania w tym języku co sprzyja szybkiemu opanowaniu umiejętności koniecznych do swobodnego posługiwania się językiem.
Ponadto, uczniowie coraz częściej używają Internetu, a tam publikacje często są w języku angielskim. Dzięki poznaniu podstawowego słownictwa matematycznego uczniowie będą mogli swobodnie posługiwać się terminologią związaną z liczeniem, czasem, zegarem, obliczeniami pieniężnymi oraz odnosić się do instrukcji w grach komputerowych. Co więcej, posługiwanie się matematycznym językiem angielskim podnosi szanse dalszej edukacji , a co się z tym wiąże uczniowie będą mieli większe możliwości poznawcze.
Innowacja odbywać się będzie w ramach lekcji języka angielskiego, raz na dwa tygodnie i oparta jest na programie języka angielskiego dla II etapu edukacyjnego autorstwa Ewy Piotrowskiej i Tomasza Sztybera, poszerzona o treści matematyczne.
CELE:
Głównym celem innowacji jest wspomaganie rozwoju umysłowego i rozwijanie aktywności twórczej uczniów, połączone z wykorzystaniem naturalnych językowych i matematycznych możliwości dziecka oraz stworzenie specjalnych sytuacji matematycznych, które będą pozwalały dzieciom chętnie podejmować i z zadowoleniem wykonywać zadania proste i problemowe ...