Dodaj publikację
Autor
Alicja Grusza
Data publikacji
2016-05-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
138

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy opracowany w ramach pracy z uczniem zdolnym na jeden rok szkolny.
 Pobierz (doc, 34,0 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY KOŁA MATEMATYCZNEGO
dla uczniów klas III

Cele główne:
( promowanie koła jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
( rozwijanie zainteresowań matematycznych,
( zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,
• poszerzenie i pogłębienie wiedzy matematycznej uczniów o zagadnienia wykraczające poza program nauczania,
• przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych

Cele szczegółowe:
Uczeń:
• czyta ze zrozumieniem i analizuje treść zadania, poszukuje różnych sposobów jego rozwiązania,
• zna i potrafi korzystać z pojęć, definicji, praw matematycznych,
• poszerza zakres wiadomości z matematyki o niektóre zagadnienia klasy IV,
• potrafi logicznie myśleć, uogólniać, wyciągać wnioski,
• potrafi zastosować zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyce,
• potrafi zaplanować i zorganizować własną pracę oraz współpracować w zespole,
• posiada niezbędną wiedzę i pozytywną motywację do wzięcia udziału w konkursach matematycznych,
• podejmuje wysiłek i kształtuje takie cechy swego charakteru jak: samodzielność, kreatywność, systematyczność, dokładność i wytrwałość w pokonywaniu trudności.

Treści i zadania:

1. Liczby naturalne- zadania na „rozruszanie głowy”, zadania doskonalące sprawność rachunkową oraz wprowadzenie czterech działań matematycznych sposobem pisemnym.
2. Rzymski system liczbowy- zapisywanie liczb za pomocą znaków rzymskich.
3.Matematyka na co dzień-
4. Z „iksem - x” za pan brat - zadania na obliczanie niewiadomej wartości.
5. Ułamki - rozwiązywanie zadań z zastosowaniem dodawania, odejmowania ułamków o tych samych mianownikach. Próby obliczania ułamka danej liczby.
6. „Ruszamy główki, rozwiązujemy łamigłówki” – zadania nietypowe, rebusy matematyczne, figury magiczne, krzyżówki i wierszyki matematyczne.
7. Zadania z konkursów matematycznych- rozwiązywanie zadań z wcześniejszych edycji konkursów matematycznych- „Kangur matematyczny”.
8. Matematyka inaczej- projektowanie własnych krzyżówek z zastosowaniem haseł wykorzystujących wiedzę matematyczną uczniów.

Opiekun koła - Alicja Grusza

[pic]