Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
15.09.2015 r.
Prowadząca: Paulina Ochal
Grupa wiekowa: 4-latki
Miejsce: Publiczne Przedszkole nr 2 „Pod Topolą” w Świdwinie
Temat: Poznanie znaków drogowych.
Cele ogólne:
- poznanie wyglądu i nazw figur geometrycznych
- segregowanie figur według kształtów i kolorów
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- zna i nazywa niektóre znaki drogowe,
- kształci logiczne myślenie,
- utrwala znajomość kolorów,
- ćwiczy orientację i spostrzegawczość,
- rozwija wyobraźnię,
- rozwija koordynację wzrokowo – ruchową.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody pracy:
- integrująca,
- aktywizująca.
Pomoce dydaktyczne:
- mozaika geometryczna,
- szablony figur geometrycznych,
- znaki drogowe,
- karta pracy.
Przebieg zajęć:
Wszystkie dzieci siedzą w kręgu na dywanie.
Zapoznanie się z figurami geometrycznymi – czy wiecie co to jest i jak się nazywa?. Następnie obok figur nauczyciel rozkłada znaki drogowe,a dzieci mają za zadanie dopasować do siebie kształtem – pokazując figury prosi by dzieci określiły ich kształt.
Zabawy „figury” – nauczyciel rozdaje dzieciom szablony figur geometrycznych i mówi „teraz machają do mnie wszystkie kwadraty albo wszystkie żółte figury”.
Karty pracy – wklejanie odpowiednich kształtów figur w puste okienko.
Zabawa z wykorzystaniem mozaiki geometrycznej utrwalająca wyglądi nazwy figur, dowolne układanie obrazka z pomocą mozaiki.