Dodaj publikację
Autor
Magdalena Skrzyńska- Meller
Data publikacji
2016-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
21

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program dotyczy przejawów zjawiska mobbingu rówieśniczego wśród uczniów.
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Podgląd treści


Nazwa programu: Program wychowawczy dla klas (nazwy klas) + nazwa szkoły
Autor programu: Magdalena Skrzyńska-Meller
Przeznaczenie programu: Program jest adresowany do uczniów klas nazwa klas + nazwa szkoły w nazwa miejscowości i jest przeznaczony do realizacji na zajęciach z wychowawcą
Termin wdrożenia programu: Rok szkolny 2015/2016

Cele i zadania wychowania z Programu Wychowawczego Szkoły:
Cele określone w punkcie XI Programu Wychowawczego Szkoły
• 1. Rozwój jednostki i kształtowanie własnej osobowości
• 2. Budowanie relacji interpersonalnych i tworzenie przyjaźnie wspierającego klimatu społecznego w szkole

Zadania wychowawcze z Programu Wychowawczego Szkoły:
Do celu 1.
• Nabywanie umiejętności rozróżniania i pielęgnowania uczuć koleżeństwa, przyjaźni i miłości
• Przygotowanie do rozpoznawania podstawowych wartości i dokonywania ich hierarchizacji
• Kształtowanie umiejętności szanowania poglądów innych, wyrażanie poglądów własnych i ich obrony oraz rozwijanie umiejętności prezentacji swego stanowiska, dialogu z innymi i demokratycznego współdziałania
Do celu 2.
• Kształtowanie pozytywnych relacji między uczestnikami życia szkoły: uczniami, rodzicami i nauczycielami w celu zapobiegania zachowaniom agresywnym
• Kształtowanie postaw dialogu i prezentowanie postaw alternatywnych wobec przemocy
• Budowanie realnej samooceny uczniów i poczucia własnej wartości

Cel ogólny programu:
• Ograniczenie lub wyeliminowanie zjawiska niepożądanego pod postacią mobbingu rówieśniczego

Cele szczegółowe programu i sposoby ich osiągania:
|Cele szczegółowe |Procedury osiągania celów |
|Określenie poziomu wiedzy uczniów na temat zjawiska mobbingu |Pogadanka na godzinie z wychowawcą |
|rówieśniczego | |
|Poznanie opinii uczniów ww. klas na temat nasilenia zjawisk |Ankieta tematyczna i jej analiza |
|niepożądanych w klasowych relacjach interpersonalnych | |
|Rozpoznanie nasilenia przejawów zachowań mobbingowych wśród uczniów|Analiza ankiety |
| |Rozmowa z rodzicami uczniów podczas spotkań z rodzicami |
|Zaznajomienie uczniów z pojęciami mobbingu, mobbingu rówieśniczego |Zbieranie informacji od członków KZN |
|i charakterystyką zjawiska mobbingu rówieśniczego |Zbieranie informacji z tzw. „zeszytu uwag” i dziennika lekcyjnego |
| |Analiza uczniowskich wytworów pozadydaktycznych (publikacje na |
| |portalach społecznościowych, prace plastyczne, twórczość |
| |paraliteracka) |
|Zaznajomienie uczniów z konsekwencjami prawnymi agresji i przemocy |Spotkanie z przedstawicielem Policji |
|rówieśniczej | |
|Zaznajomienie uczniów z możliwościami uzyskania wsparcia dla ofiary |Spotkanie z pedagogiem szkolnym |
|mobbingu rówieśniczego | |
|Działania nauczycieli – wychowawców ww. klas mające na celu |Opracowanie scenariuszy zajęć z wychowawcą i modyfikacja planu pracy|
|eliminację zjawisk niepożądanych wśród uczniów |wychowawcy |
| |Realizacja serii tematów godzin z wychowawcą poświęconych zjawisku |
| |mobbingu rówieśniczego |
| |Wykorzystanie metod pracy z uczniami uzyskanych w ramach szkolenia |
| |ABC lobbingu rówieśniczego- profilaktyka, diagnoza, przeciwdziałanie|
| |do eliminacji działań niepożądanych wśród uczniów |
| | |
|Ewaluacja programu |Ankieta |
| |Rozmowy z uczniami |
| |Analiza dziennika lekcyjnego i „zeszytu uwag” |