Dodaj publikację
Autor
Żaneta Motylska-Kacprzak
Data publikacji
2016-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
75

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plik zawiera projekt ewaluacji wewnętrznej dla zagadnienia 11. Szkoła organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianów oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. W dokumencie znalazły się kryteria ewaluacji, pytania kluczowe, wybór metod i technik zbierania informacji, a także harmonogram ewaluacji.
 Pobierz (doc, 37,0 KB)

Podgląd treści

PROJEKT

EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

WYMAGANIE:
SZKOŁA ORGANIZUJĄC PROCESY EDUKACYJNE, UWZGLĘDNIA WNIOSKI Z ANALIZY WYNIKÓW SPRAWDZIANU
ORAZ INNYCH BADAŃ ZEWNĘTRZNYCH I WEWNĘTRZNYCH

ROK SZKOLNY 2015/2016

Opracował:
zespół biblioteczno – świetlicowy

|Wymaganie |11. Szkoła organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. |
|Przedmiot ewaluacji |1. Realizacja przez szkołę wniosków z analizy wyników sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. |
| |2. Monitorowanie procesów edukacyjnych. |
| |3. Planowanie i modyfikowanie działań na podstawie przeprowadzonych analiz. |
|Cele ewaluacji |1. Zbieranie informacji dotyczących monitorowania osiągnięć edukacyjnych uczniów. |
| |2. Podniesienie skuteczności wdrażania wniosków z analizy sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. |
| |3. Określenie skuteczności i efektywności planowania procesów edukacyjnych w szkole. |
|Termin (od – do) |Wrzesień 2015 – czerwiec 2016 |
|Źródła informacji |1. Analiza wyników sprawdzianów wewnętrznych i zewnętrznych. |
| |2. Analiza wyników ewaluacji. |
| |3. Analiza dokumentacji szkolnej. |
| |4. Analiza wyników ankiet. |
|Narzędzia badawcze |Sprawdziany wewnętrzne i zewnętrzne, raporty z ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej, ankiety dla nauczycieli, uczniów i rodziców. |
|Opracowanie wyników |Raporty z analizy wyników ankiet. |
|Prezentacja wyników |1. Spotkania zespołu biblioteczno – świetlicowego |
| |2. Posiedzenia Rady Pedagogicznej |
|Monitorowanie realizacji projektu |1. Dyrektor szkoły |
| |2. Zespół ewaluacyjny |

|WYMAGANIE 11 |
|Szkoła organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych. |
|KRYTERIA |PYTANIA KLUCZOWE |KRYTERIA EWALUACJI |METODY/ TECHNIKI ZBIERANIA |NARZĘDZIA BADAWCZE |BADANI |
| | | |INFORMACJI | | |
|POZIOM WYSOKI |
|W szkole wykorzystuje się wyniki badań |Czy w szkole wykorzystuje się wyniki badań zewnętrznych?|Trafność, |Analiza wyników ankiet |Ankieta dla nauczycieli „Realizacja wniosków z analizy|Nauczyciele, |
|zewnętrznych i prowadzi |W jaki sposób wykorzystywane są te wyniki? |użyteczność, |i przedstawienie ich |wyników sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i |uczniowie klas VI i|
|badania wewnętrzne zgodnie z potrzebami. | |skuteczność, |w postaci raportu |wewnętrznych”, uczniów i rodziców „Badanie osiągnięć |ich rodzice |
| |Czy w szkole prowadzi się badania wewnętrzne? |atrakcyjność | |ucznia” | |
| |Jakie i kto je prowadzi? | | | | |
|Szkoła prowadzi badania osiągnięć uczniów i losów|Czy szkoła prowadzi badania osiągnięć uczniów i losów |Trafność, |Analiza wyników ankiety |Ankieta dla nauczycieli „Realizacja wniosków z analizy|Nauczyciele |
|absolwentów. |absolwentów? |skuteczność, |i przedstawienie ich |wyników sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i | |
| |Czego dotyczą badania osiągnięć uczniów? |użyteczność |w postaci raportu |wewnętrznych” | |
| |W jaki sposób szkoła bada losy absolwentów? | | | | |
|POZIOM PODSTAWOWY |
|W szkole analizuje się wyniki sprawdzianu. |Czy w szkole analizuje się wyniki sprawdzianu? |Trafność, |Analiza wyników sprawdzianu |Ankieta dla nauczycieli „Realizacja wniosków z analizy|Nauczyciele |
| |Kto i w jaki sposób zajmuje się analizą wyników |skuteczność, |oraz ankiety |wyników sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i ...