Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM WYCHOWAWCZY DLA KLAS I-III
“ GRZECZNOŚĆ NA CO DZIEŃ “
CELE PROGRAMU:
• Propagowanie właściwych wzorców zachowania.
• Podniesienie kultury osobistej wśród uczniów.
• Wyposażenie uczniów w wiedzę na temat zasad dobrego wychowania.
• Wyrabianie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych.
• Kształtowanie poprawnego posługiwania się językiem ojczystym.
• Kształtowanie umiejętności kulturalnego współżycia z ludźmi.
• Wpajanie korzyści płynących z bycia kulturalnym.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Bądźmy życzliwi nie tylko w Światowym Dniu Życzliwości i Pozdrowień:
Uczeń:
* używa zwrotów i form grzecznościowych
* kulturalnie komunikuje się z innymi
2. Kultura spożywania posiłków:
Uczeń:
* kulturalnie zachowuje się przy stole
* zgodnie współpracuje w grupie
3. ABC dobrego wychowania, czyli Savoir-vivre.
Uczeń:
* zna pojęcia Savoir-vivre
* zna zasady dobrego wychowania
4. Kultura zdobi i ułatwia życie.
Uczeń:
* dba o własny wygląd i odpowiednie dobiera strój do okoliczności
* kulturalnie zachowuje się w różnych sytuacjach
|ZADANIE |FORMA REALIZACJI |TERMIN |KLASA- ODPOWIEDZIALNI |Ewaluacja |
|Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień |Udział w Światowym Dniu Życzliwości i Pozdrowień – spotkanie | Od 21.XI 2014r | Klasy I- III | Rozmowa, obserwacja, |
| |tematyczne | |A.Grusza, E. Afiniec |zapisy w dziennikach |
| |Oplakatowanie korytarzy szkolnych hasłami, krótkimi wierszami| | | |
| |nt życzliwości. | | | |
| |Gazetka tematyczna- „Słoneczka życzliwości” | | | |
|Kultura spożywania posiłków. | | | | |
| |Spotkanie tematyczne- „Zasady zachowania się przy stole i na | | |Obserwacja, rozmowa, |
| |stołówce szkolnej”. Napisy zwrotów grzecznościowych ( także w|XII 2014r. |Klasy II |zapisy w dziennikach |
| |jęz. angielskim i niemieckim) | |E. Afiniec | |
| |Gazetka tematyczna- „ Kulturalne zachowanie się przy stole” | | | |
| |Konkurs na „ Najpiękniej nakryty stół wigilijny”. | | | |
| | | | | |
| | |23 XII 2014r | |Wyniki konkursu |
| | | | | |
| | | |A. Grusza, E. Afiniec | |
|ABC dobrego wychowania, czyli Savoir-vivre.|Spotkanie tematyczne- ” ABC dobrego |I- II 2015r. |Klasy III | Rozmowa, obserwacja, |
| |wychowania czyli Savoir-vivre. | |A. Grusza |zapisy w dziennikach |
| |Opracowanie „Katalogu złotych zasad ” - każda klasa | | | |
| |otrzymuje do opracowania zasady savoir-vivre. | |I-III | |
| |I a – W autobusie | |wychowawcy , |„Katalog złotych zasad” |
| |I b – Kino, teatr | |A. Grusza, E. Afiniec | |
| |I c – Czyścioch to ja | | | |
| |II a – Przy stole | | | |
| |II b – W szkole | | | |
| |II c – Zachowanie poza szkołą | | | |
| |III a – Dobre słowa | | | |
| |III b – Kulturalna rozmowa | | | |
| |III c – Obyczaje telefoniczne | | | |
|Kultura zdobi i ułatwia życie. |Spotkanie tematyczne pod hasłem- „Kulturalny strój na co |III - IV 2015 |Klasy I- III |Rozmowa, |
| |dzień i od święta” | |A. Grusza, E. Afiniec |wyniki konkursów, wystawa |
| |Konkurs na rymowankę na temat kulturalnego zachowania. | | |prac |
| |Konkurs plastyczny pt. „Kulturalny strój na co dzień i od | | | |
| |święta” | | | |
|Podsumowanie |Konkurs wiedzy „ ABC dobrego zachowania” |V 2015 |Klasy I-III |Wyniki konkursu wiedzy, |
| | | |A. Grusza, E. Afiniec |ankieta dla uczniów |
Opracowały: Alicja Grusza
Elżbieta Afiniec