Dodaj publikację
Autor
Magdalena Dyduła
Data publikacji
2016-05-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
65

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego, logopedy ubiegającego się o nadanie stopnia nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 40,8 KB)

Komentarze

alutkapolo, 2016-10-03, ocena:

Tego szukałam.

Podgląd treści

PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr inż. Magdalena Dyduła

Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa

Pełniona funkcja: nauczyciel oddziału przedszkolnego, logopeda

Posiadane kwalifikacje:

- studia magisterskie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

- studia magisterskie na kierunku logopedia

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 r.

Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy

CEL GŁÓWNY:

uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. nr 97 poz. 674 z późn. zm.).

CELE SZCZEGÓŁOWE:

poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły,

pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe,

podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych, między innymi poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań,

aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły,

rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.

§ 7 ust.1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego

Lp.

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania

1.

Współpraca z gronem pedagogicznym:

- indywidualne konsultacje,

- wymiana materiałów dydaktycznych z zakresu pedagogiki przedszkolnej i logopedii.

w trakcie trwania stażu

poświadczenia

2.

Zapoznanie się ze zmianami w aktach prawnych obowiązujących w szkole:

-Statut szkoły,

-Program wychowawczy,

-Program profilaktyczny,

-Regulamin szkoły,

-Wewnątrzszkolny system oceniania,

-przepisy BHP

-inne regulaminy, procedury i instrukcje uwzględniające organizację pracy szkoły.

cały okres stażu

notatki

3.

Realizacja zadań nauczyciela oddziału przedszkolnego wynikających z zapisów zawartych w Ustawie o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. z późn. zm. (Dz. U. 1991 nr 95 poz.425), Rozporządzeniu MEN z dn. 27 sierpnia 2012r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. 2012 poz. 997), w szczególności:

- rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych uczniów, w tym ich zainteresowań i uzdolnień,

- prowadzenie obserwacji pedagogicznych zakończonych analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).

cały okres stażu

zapisy w dzienniku,

karty obserwacji,

diagnoza myślenia operacyjnego – próby postpiagetowskie,Skala Ryzyka Dysleksji, arkusze diagnozy gotowości szkolnej

4.

Realizacja zadań logopedy wynikających z zapisów zawartych w Rozporządzeniu MEN z dn. 30 kwietnia ...