Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
alutkapolo, 2016-10-03, ocena:
Tego szukałam.
PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr inż. Magdalena Dyduła
Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa
Pełniona funkcja: nauczyciel oddziału przedszkolnego, logopeda
Posiadane kwalifikacje:
- studia magisterskie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
- studia magisterskie na kierunku logopedia
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 r.
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
CEL GŁÓWNY:
uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. nr 97 poz. 674 z późn. zm.).
CELE SZCZEGÓŁOWE:
poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły,
pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe,
podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych, między innymi poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań,
aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły,
rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
§ 7 ust.1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
Lp.
Formy i sposoby realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
1.
Współpraca z gronem pedagogicznym:
- indywidualne konsultacje,
- wymiana materiałów dydaktycznych z zakresu pedagogiki przedszkolnej i logopedii.
w trakcie trwania stażu
poświadczenia
2.
Zapoznanie się ze zmianami w aktach prawnych obowiązujących w szkole:
-Statut szkoły,
-Program wychowawczy,
-Program profilaktyczny,
-Regulamin szkoły,
-Wewnątrzszkolny system oceniania,
-przepisy BHP
-inne regulaminy, procedury i instrukcje uwzględniające organizację pracy szkoły.
cały okres stażu
notatki
3.
Realizacja zadań nauczyciela oddziału przedszkolnego wynikających z zapisów zawartych w Ustawie o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. z późn. zm. (Dz. U. 1991 nr 95 poz.425), Rozporządzeniu MEN z dn. 27 sierpnia 2012r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. 2012 poz. 997), w szczególności:
- rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych uczniów, w tym ich zainteresowań i uzdolnień,
- prowadzenie obserwacji pedagogicznych zakończonych analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna).
cały okres stażu
zapisy w dzienniku,
karty obserwacji,
diagnoza myślenia operacyjnego – próby postpiagetowskie,Skala Ryzyka Dysleksji, arkusze diagnozy gotowości szkolnej
4.
Realizacja zadań logopedy wynikających z zapisów zawartych w Rozporządzeniu MEN z dn. 30 kwietnia ...