Dodaj publikację
Autor
Iwona Kopczyńska
Data publikacji
2016-05-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji otwartej poświęconej udziałowi metod aktywizujących w codziennej pracy z uczniami. Metoda gry dydaktycznej Prawda-Fałsz.
 Pobierz (docx, 23,4 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji otwartej: Iwona Kopczyńska (poświęconej udziałowi metod aktywizujących w codziennej pracy z uczniami- Metoda gry dydaktycznej Prawda -Fałsz)

I. Informacje ogólne:

Typ Szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Stefana Żeromskiego

Poziom Nauczania: Klasa IB gimnazjum, poziom przed-średniozaawansowany

(pre-intermediate)

Data: 10.12.2015

Czas Trwania Danej Jednostki Lekcyjnej: 45 min

Temat Lekcji: Christmas celebrations in Poland –czytanie tekstu ze zrozumieniem.

Cele Jednostki Lekcyjnej:

Językowe:

a)Wiedza Językowa:

- Gramatyka: ćwiczenia na budowanie zdań w czasie Present Simple

- Leksyka: Prezentacja nowego słownictwa wraz z przykładowymi zdaniami (nazwy

ozdób świątecznych oraz inne rzeczowniki i czasowniki związane z tematem świąt), ),(bells, snow, a sleigh, a reindeer, Santa, a stocking, a Christmas tree, Christmas Eve, an angel, gifts, first star, shiny chains, superstitions, Midnight Mass, a carp scale, a fir, a spruce, wafer, traditional dishes ,a host, an empty seat, customs, family ties, a Christmas carol, sing, tablecloth, traditions, Christmas wishes).

b) Sprawności Językowe: rozwijanie sprawności czytania ze zrozumieniem, słuchania oraz poprawnej wymowy słownictwa.

Zachowania społeczne:

-Uczniowie mają możliwość praktykowania pracy w grupie,

uczniowie powinni umieć podzielić się zadaniami w sposób najbardziej efektywny,

ważne jest tutaj właściwe skompletowanie grup (przez nauczyciela) w

klasie charakteryzującej się mixed abilities.

- stopniowe rozwijanie autonomii ucznia poprzez prace ze słownikami.

Pomoce, Materiały, Środki Dydaktyczne:,

Obrazki z angielskimi podpisami; Kserokopie (2 karty pracy grupy, kopie tekstu o Świętach Bożego Narodzenia plansze do gry; karty pracy ucznia), telewizor; utwór świąteczny na tablecie; kabel HDMI lub opcjonalnie odtwarzacz CD, płyta CD z kolędami w języku angielskim, tablica,.

Techniki Pracy Lekcyjnej: praca indywidualna, w parach oraz w grupach.

II. Prowadzenie Zajęć:

Czynności Wstępne:

- Powitanie

- Sprawdzenie obecności

- Przygotowanie materiałów lekcyjnych

Czas: 2 min

Wprowadzenie Nowego Materiału:

-Nauczyciel pokazując obrazki oraz gadżety lub odtwarzając i przewijając utwór na płycie do odtworzenia prosi uczniów, aby odgadli temat lekcji. Uczniowie patrzą lub słuchują fragmentu kolędy i zgadują czego będzie dotyczyła lekcja (świąt Bożego Narodzenia). Uczniowie zapisują temat lekcji: Christmas celebrations in Poland-Obchody Świąt Bożego Narodzenia w Polsce. Po zapisaniu tematu nauczyciel podaje cele lekcji: (aims: I can understand a text about Christmas

I can talk about Christmas traditions in Poland)

Czas: 3 min

-Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy, po czym uczniowie losuję nazwę grupy oraz wybierają kapitana, który będzie ich reprezentował. Następnie nauczyciel zaprasza uczniów do rozgrzewki językowej, której celem jest przypomnienie słownictwa wprowadzonego na poprzednich zajęciach.

Czas: 3 min

-Po rozgrzewce nauczyciel wręcza każdej z grup pierwszą kartę pracy (Załącznik nr 1- arkusz do burzy mózgów „Christmas ...