Dodaj publikację
Autor
Zuzanna Psota
Data publikacji
2016-05-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
134

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z działań związanych z realizacją planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 48,7 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie z działań związanych z realizacją planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.

Terminarz:

Data i miejsce rozpoczęcia stażu: 1.09.2009

Data i miejsce zakończenia stażu: 31.05.2012

§ 7.2.1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

Poznałam procedurę awansu zawodowego

Zapoznałam się z obowiązującymi aktami prawnymi dotyczącymi oświaty. Na ich podstawie, pod kierunkiem opiekuna stażu opracowałam plan rozwoju zawodowego.

Karta Nauczyciela ustawa z dn. 26.01.1982

Rozporządzenie MENiS z dn. 01. 12. 2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli

Rozporządzenie MENiS z dn. 14.11.2007 zmieniającego rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli

Nawiązałam współpracę z opiekunem stażu nauczycielem dyplomowanym

Na początku określiłyśmy zasady współpracy. Opiekun stażu pomagał mi w opracowaniu planu rozwoju zawodowego i prawidłowej realizacji zadań w nim zawartych. Dobry kontakt z opiekunem stażu pozwolił mi na podejmowanie bez skrępowania dyskusji o wszystkich niejasnościach i wątpliwościach dotyczących wszelakich spraw związanych z pracą zawodową.

Uczestniczyłam w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli

Obserwacja zajęć prowadzonych przez doświadczonych nauczycieli pozwoliła mi na sprawniejszą i lepszą organizację własnej pracy .Podsunęła mi nowe, ciekawe pomysły na aktywizowanie dzieci podczas zajęć, stosowanie ciekawych metod i form pracy oraz utrzymanie właściwego tempa pracy i dyscypliny. Prowadząc i obserwując zajęcia zdobyłam nowe doświadczenia.

Prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna stażu,

innych nauczycieli

Konstruktywna krytyka, rady oraz sugestie opiekuna stażu jak i nauczycieli po obserwacji prowadzonych przeze mnie zajęć, wpłynęły znacząco na podniesienie poziomu mojej pracy. Pozwoliły mi spojrzeć na nią z innej perspektywy, co pozwoliło mi dostrzec niedociągnięcia, słabe strony a jednocześnie pozwoliło na eliminację tych błędów i udoskonalenie jakości mojej pracy. Z kolei dostrzeżenie przez hospitujących dobrych stron motywowało mnie do większego wysiłku. Każde zajęcie przeze mnie prowadzone, poprzedzałam przygotowaniem scenariusza zajęć. Zajęcia prowadziłam dla :

dyrektora przedszkola,

opiekuna stażu,

innych nauczycieli

studentów pedagogiki i terapii pedagogicznej

rodziców

zajęcie pokazowe dla delegacji nauczycieli przedszkoli z Budapesztu będących z wizytą roboczą w naszym przedszkolu.

Tworzyłam własny warsztat pracy

W oparciu o program wychowania przedszkolnego opracowałam we współpracy: miesięczne plany pracy, zestawy ćwiczeń porannych i gimnastycznych, programy wspomagające rozwój dzieci, arkusze obserwacji i diagnozy przedszkolnej, plany działań wspierających, wzory kart indywidualnych potrzeb dziecka.

Gromadziłam i stale aktualizowałam materiały i pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjniały zajęcia i zachęcały dzieci do aktywności np.: teksty, nagrania, książki, programy komputerowe… . Opracowałam scenariusze zajęć, scenariusze ...