Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela ubiegającego się
o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego
xxx
nauczyciel języka angielskiego
w xxx
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2016
Na podstawie powinności i wymagań nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego wynikających z Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004 roku (Dz. U. z 2004r. nr 260, poz. 2593) oraz ze zmianami zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.11.2007 roku (Dz. U. z 2007r. nr 214, poz. 1580)
Czynności organizacyjne
Zadania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
-śledzenia zmian w prawie oświatowym
IX.2013
na bieżąco
poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu
2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
-opracowanie planu rozwoju zawodowego
IX.2013
zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan rozwoju zawodowego
3. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego.
-systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego
okres stażu
zgromadzona dokumentacja
4. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
-przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
V. 2016
pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Zadania wynikające z rozporządzenia
§8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentacji
1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrz szkolnym doskonaleniu zawodowym
- studia podyplomowe z metodyki nauczania języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem ucznia klas I-III szkoły podstawowej
- udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli oraz wydawnictwa
- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
- studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej
- zapoznawanie się z nowościami pedagogicznymi, wybór podręczników
- pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu języków obcych, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych w ramach pracy tego zespołu
- poszukiwanie i wdrażanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego
- samodzielne studiowanie literatury fachowej, czasopism pedagogicznych przydatnych do podniesienia jakości pracy, w tym korzystanie z informacji dostępnych na portalach edukacyjnych;
okres stażu
świadectwa ukończenia
materiały szkoleniowe
plan pracy zespołu języków obcych,
2. Organizowanie i wzbogacanie własnego warsztatu pracy.
- pozyskiwanie materiałów dydaktycznych dla uczniów z wydawnictw
- wykonywanie przez uczniów pomocy dydaktycznych: plansz, prezentacji multimedialnych do nauczania języka angielskiego
okres stażu
materiały
3. Udział w projekcie "Nowa jakość edukacji i rozwój kompetencji w zakresie języka angielskiego uczniów Zespołu Szkół Nr 2 w Konstancinie-Jeziornie"
- prowadzenie zajęć wyrównawczych oraz kółek języka angielskiego ...