Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Szlęzak
Data publikacji
2016-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Znajdują się tu działania zaplanowane na okres stażu w celu uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. Działania i forma ich realizacji ułożone są zgodnie z obowiązującymi procedurami awansu.
 Pobierz (doc, 119,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O
STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Agnieszka Szlęzak

nauczyciel przyrody, biologii i chemii

w Zespole Szkół w Rogowie

Okres trwania stażu : 01.09.2013 r. – 31.05.2016 r.

Zgodnie z § 8 ust.1 w planie rozwoju uwzględniłam następujące treści:

1) Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy , w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii
informacyjnej i komunikacyjnej.

2) Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły.

3) Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły , samodzielnie lub przez udział
różnych formach kształcenia ustawicznego.

Czynności organizacyjne

|Lp. | Zadania do realizacji |Forma realizacji | Sposoby | Termin |
| | | |dokumentowania |realizacji |
| 1. |Poznanie procedury awansu zawodowego. |- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu |- prawidłowo sformułowany wniosek o |VIII 2013 |
| | |zawodowego nauczycieli(Karta Nauczyciela, |rozpoczęcie stażu, | |
| | |z dn.01.12.2004r.,strony internetowe, publikacje w | | |
| | |prasie), | | |
| | |- śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy |- prawidłowo napisany plan rozwoju |na bieżąco |
| | |dotyczącej awansu zawodowego , |zawodowego, | |
| | | | | |
| | |- opracowanie planu rozwoju zawodowego, |- plan rozwoju zawodowego, |IX 2013 |
| 2. |Wstępna ocena własnych umiejętności i dorobku. |- przegląd zgromadzonych dokumentów , |- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, | IX 2013 |
| 3 | Dokumentowanie realizacji | - gromadzenie materiałów i dokumentów, |- potwierdzenia, | cały okres stażu |
| |planu rozwoju zawodowego. | |- zaświadczenia, | |
| | | |- opracowane materiały, | |
| 4. | Opracowanie realizacji planu | - analiza , autorefleksja i przygotowanie |- sprawozdanie z realizacji | V 2016 |
| |rozwoju zawodowego. |sprawozdania z realizacji planu rozwoju |planu rozwoju zawodowego, | |
| | |zawodowego, | | |

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej ,wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu

doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

| Lp. | Zadania do realizacji | Forma realizacji | Sposoby |Termin |
| | | |dokumentowania |realizacji |
| 1. |Uczestnictwo w różnych formach kształcenia i |- aktywny udział w różnych zewnętrznych formach doskonalenia ( kursy, szkolenia, | - potwierdzenie uczestniczenia, |okres stażu, |
| |doskonalenia zawodowego. |konferencje metodyczne), |zaświadczenia, | |
| | |adekwatnie do potrzeb szkoły i nauczyciela, | | |
| | | |- zaświadczenia, | |
| | |- uczestniczenie w szkoleniowych posiedzeniach Rady | |zgodnie z |
| | |Pedagogicznej, | |harmonogra-mem, |
| | | |- potwierdzenia, |zgodnie z ustalonym |
| | |- obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli, | |terminem, |
| | | | |okres stażu, |
| | |- udział w zespole przedmiotowym matematyczno – przyrodniczym, zespole wychowawczym, |- sprawozdanie z pracy zespołów, | |
| | | | | |
| 2. | Rozwijanie i doskonalenie |- sprawowanie opieki nad pracownią fizyczno-chemiczną, |- potwierdzenie dyrektora szkoły, |okres stażu |
| |swojego warsztatu pracy. | | | |
| | | |- potwierdzenie dyrektora szkoły, | |
| | |- przygotowanie pomocy dydaktycznych (np. plansze, próbki, substancje, foliogramy), | |okres stażu |
| | | |- potwierdzenie dyrektora szkoły, | |
| | |-tworzenie „banku testów i sprawdzianów”, | | |
| | | |- potwierdzenie dyrektora szkoły, |okres stażu |
| | |- sukcesywne wzbogacanie pracowni w nowe środki dydaktyczne, | | |
| | | | | |
| | | | |okres stażu |
| 3. |Organizowanie konkursów szkolnych. |- przygotowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów np. chemicznego, konkursu na |- przykładowe scenariusze |okres stażu |
| | |najciekawszy eksperyment ...