Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
BIOMY NA KULI ZIEMSKIEJ
Data:
Klasa:
Prowadzący:
Temat: Biomy na kuli ziemskiej.
Treści podstawy programowej:
biologia – VII 1, 3, VIII 4;
geografia – I 3.4;
Cel lekcji: Będę wiedział/a w jakim biomie jest położona Polska czyli poznam strefy
klimatyczno – roślinno – glebowe na kuli ziemskiej.
Wiadomości:
Uczeń zna:
pojęcie biomu,
główne biomy lądowe,
strefy klimatyczne Ziemi,
rodzaje gleb,
charakterystyczne dla danego biomu gatunki roślin i zwierząt;
Umiejętności:
Uczeń umie:
pracować z mapą i odszukiwać potrzebne informacje,
korzystać z różnych źródeł wiedzy,
zaznaczyć na mapie zasięg biomów,
stworzyć poster o danym biomie;
Postawy:
Uczeń:
umie pracować w grupie,
umie interdyscyplinarnie analizować zagadnienia biomów na kuli ziemskiej,
rozwija zainteresowania przyrodnicze;
Środki dydaktyczne:
atlas geograficzny,
materiały źródłowe,
poster,
1
tablica multimedialna,
Internet,
Instrukcja wykonania posteru,
mazaki, klej,
krzyżówka,
karty pracy – rozsypanka,
karty z pytaniami na zakończenie zajęć;
Metody pracy:
tworzenie i prezentacja posteru,
praca z materiałem źródłowym,
Formy pracy:
indywidualna
grupowa
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Część organizacyjna:
Sprawdzenie listy obecności.
Podanie tematu zajęć.
Podanie celu zajęć.
2. Część realizacyjna:
Definicja biomu.
Przedstawienie zasad tworzenia posteru.
Tworzenie posteru w grupach przy pomocy atlasu geograficznego, Internetu
i materiałów źródłowych.
Prezentacja pracy grupy.
Karty pracy – rozsypanka.
3. Podsumowanie:
Krzyżówka.
Pytania podsumowujące lekcję.
2