Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Bandoła
Data publikacji
2016-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
360

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test sprawdza wiadomości i umiejętności uczniów klasy I gimnazjum z zakresu części mowy.
 Pobierz (pdf, 67,6 KB)

Podgląd treści

SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI Z NAUKI O JĘZYKU W KL. I

CZĘŚCI MOWY

Imię i nazwisko …...................................................................................... Kl. ….............

1. Czasownik odpowiada na pytania : ( 1pkt)

2. Rzeczownik odpowiada na pytania : ( 1pkt)

3. Przymiotnik odpowiada na pytania : ( 1pkt)

4. Czasownik oznacza : ( 1pkt)

5. Rzeczownik oznacza : ( 1pkt)

6. Przymiotnik oznacza : ( 1pkt)

7. Wymień nieodmienne części mowy : ( 2pkt)

8. Określ formy podanych czasowników : ( 10pkt)

rysowalibyście -

niech piszą -

wyjedziemy -

namalowaliście -

ogląda -

9. Podane zdania zamień z konstrukcji strony czynnej na stronę bierną lub odwrotnie. ( 4pkt)

a.) Nauczyciel jest szanowany przez uczniów.

a.) .......................................................................................................

b.) Wezbrana rzeka zalała przybrzeżne łąki.

b.) ….....................................................................................................

10. Do podanych czasowników niedokonanych dopisz czasowniki dokonane w formie ( 3pkt)
bezokolicznika.


skakać - klęczeć - wzdychać -

11. Utwórz tryb oznajmujący, przypuszczający i rozkazujący dla czasownika „czytać” ( 3pkt)

12. Dokonaj stopniowania przymiotników : ( 4pkt)

biały -

święty -

chętny -

lekki -

13. Odmień przez przypadki rzeczownik” las”, oddziel końcówki od tematów, wypisz tematy
i oboczności. (7pkt)
(2pkt)
l. p. l.mn. (2pkt)

14. Napisz w liczbie mnogiej : (4pkt)

duży chłopiec - wesoła dziewczyna -

wyższy dostojnik - nieodpowiedzialny człowiek-

15. Napisz słownie liczebniki główne : (2pkt)

999 -
512 -

16. Napisz słownie liczebniki porządkowe : (2pkt)

100 -
1501 -

17. Określ, jakie to części mowy : (8pkt)

mój - w -
ja - hop -
do - że -
ale - nie -