Dodaj publikację
Autor
Dorota Lewandowska
Data publikacji
2016-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
75

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego zawiera opis zadań stawianych do wykonania w okresie stażu oraz formy, terminy ich realizacji.
 Pobierz (doc, 188,0 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego

Doroty Lewandowskiej

nauczyciela mianowanego

Szkoły Podstawowej nr 3 im. Stanisława Wyspiańskiego w Płońsku
ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013

Data zakończenia stażu: 31.05.2016

Zgodnie z § 8 ust.1 w planie rozwoju uwzględniłam następujące treści:

1) Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy , w tym doskonalenie umiejętności
stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
 
2) Realizowanie zadań służących  podniesieniu jakości pracy szkoły.
 
3) Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie
lub przez udział różnych formach kształcenia ustawicznego.
 

|Czynności organizacyjne związane z awansem zawodowym |
|Zadania- przewidywane efekty |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli | |początek stażu | |
| |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: | |zbiór dokumentacji |
| |Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskania stopni awansu z dnia 1 marca 2013r. | | |
| |fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego | | |
| | | | |
| |Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących | | |
| |awansu |początek stażu i według zmian | |
| | |zawartych w przepisach prawa |zbiór dokumentacji |
| | |oświatowego, dotyczących awansu | |
| | |zawodowego | |
| | | | |
| | | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego | | |
| | |wrzesień 2013 | |
| |Udział w szkoleniach poruszających kwestie awansu zawodowego i jego | | |
| |aktualizacji | |wniosek, plan rozwoju |
| | |zgodnie z harmonogramem posiedzeń | |
| |. |Rady | |
| | | |potwierdzenia obecności na posiedzeniach |
| |Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma | |Rady, zaświadczenia |
| |fachowe). |cały staż | |
| | | | |
| | | |biblioteczka |
|2. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako |Autorefleksja, samoocena. | | |
|nauczyciela | |wrzesień 2013 |plan rozwoju zawodowego |
|3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego | | | |
| |Gromadzenie dokumentów: zaświadczeń, programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć. | | |
| | |cały okres stażu |zgromadzone materiały |
|4. Poznanie zasad organizacji i funkcjonowania szkoły | |wrzesień 2013r. |notatki |
| |Analiza dokumentacji szkoły: statutu, programu wychowawczego, wewnętrznego |i zgodnie | |
| |systemu oceniania, szkolnego programu profilaktyki, regulaminów itp. |z wprowadzanymi zmianami | |
|5. Opracowanie realizacji planu rozwoju zawodowego | |maj 2016 |sprawozdanie z realizacji planu rozwoju |
| |Analiza, autorefleksja i przygotowanie sprawozdania z realizacji planu | |zawodowego |
| |rozwoju zawodowego | | |

Zadania wynikające z rozporządzenia.

| |
|§ 8 ust. 2 pkt. 1 |
|Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. |
|Zadania- przewidywane efekty |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego| | | |
|udziału w doskonaleniu. |Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego: w różnego rodzaju |cały okres stażu |dyplomy, zaświadczenia |
| |kursach, seminariach, szkoleniach, konferencjach metodycznych, warsztatach. | | |
| | | | |
| |Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. | | |
| | | | |
| |Aktywny udział w pracy zespołów przedmiotowych. |zgodnie z harmonogramem posiedzeń |potwierdzenia, zaświadczenia |
| | |Rady | |
| |Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie ...