Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Trochimowicz
Data publikacji
2016-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki i informatyki ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 27,7 KB)

Podgląd treści

Agnieszka Trochimowicz

Nauczyciel informatyki, matematyki

w Gimnazjum nr 2

w Różanymstoku

Plan Rozwoju Zawodowego

Nauczyciela Mianowanego

ubiegającego się

o stopień zawodowy

nauczyciela dyplomowanego

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r.

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data zakończenia stażu: 31. 05. 2016 r.

Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Kartę Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami (rozdział 3a – Awans zawodowy nauczycieli), jak również o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r., Nr 260, poz. 2593) z późniejszymi zmianami: Rozporządzenie MENiS z dnia 14 listopada 2007r. (Dz. U. z 2007r., Nr 214, poz. 1580) oraz o Rozporządzenie MENiS z dnia 24 listopada 2010r. (Dz. U. z 2010r., Nr 235, poz. 1543)

Zagadnienia organizacyjne

Zadania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentacji

Poznanie procedury awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji, dotyczących awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem awansu na nauczyciela dyplomowanego, np.: Karta Nauczyciela, rozporządzenia, ustawy, opinie ekspertów i inne

wrzesień 2013 r.

Wniosek o rozpoczęcie stażu

Plan rozwoju zawodowego

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

Gromadzenie materiałów i dokumentów

cały okres stażu

Potwierdzenia

Zaświadczenia

Opracowane materiały

Zdjęcia

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego

maj 2016 r.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentacji

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych

Ukończenie studiów podyplomowych o kierunku: Socjoterapia w zakresie prowadzenia zajęć i kierowania grupami terapeutycznymi w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania

systematyczny udział w formach doskonalenia zawodowego w zależności od potrzeb nauczyciela, szkoły i oferty edukacyjnej (np. udział w kursach, warsztatach metodycznych, szkoleniach i innych)

udział w szkoleniowych radach pedagogicznych

luty 2014 r.

cały okres stażu

Zaświadczenia

Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy

gromadzenie materiałów dydaktycznych niezbędnych w pracy nauczyciela informatyki i matematyki w celu wzbogacenia szkolnej biblioteki (podręczniki, scenariusze lekcji, testy i sprawdziany wiedzy uczniów, płyty DVD i inne)

studiowanie literatury z zakresu dydaktyki tych przedmiotów oraz zapoznawanie się z nowościami wydawniczymi, interesującymi artykułami w czasopismach dydaktycznych i na stronach internetowych,

stosowanie aktywnych metod nauczania i pomocy dydaktycznych (dostosowanie metod i form pracy do możliwości i potrzeb uczniów) w celu podniesienia jakości pracy szkoły

prowadzenie zajęć ...