Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Agnieszka Trochimowicz
Nauczyciel informatyki, matematyki
w Gimnazjum nr 2
w Różanymstoku
Plan Rozwoju Zawodowego
Nauczyciela Mianowanego
ubiegającego się
o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31. 05. 2016 r.
Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Kartę Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami (rozdział 3a – Awans zawodowy nauczycieli), jak również o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r., Nr 260, poz. 2593) z późniejszymi zmianami: Rozporządzenie MENiS z dnia 14 listopada 2007r. (Dz. U. z 2007r., Nr 214, poz. 1580) oraz o Rozporządzenie MENiS z dnia 24 listopada 2010r. (Dz. U. z 2010r., Nr 235, poz. 1543)
Zagadnienia organizacyjne
Zadania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentacji
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji, dotyczących awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem awansu na nauczyciela dyplomowanego, np.: Karta Nauczyciela, rozporządzenia, ustawy, opinie ekspertów i inne
wrzesień 2013 r.
Wniosek o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie materiałów i dokumentów
cały okres stażu
Potwierdzenia
Zaświadczenia
Opracowane materiały
Zdjęcia
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego
maj 2016 r.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentacji
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych
Ukończenie studiów podyplomowych o kierunku: Socjoterapia w zakresie prowadzenia zajęć i kierowania grupami terapeutycznymi w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania
systematyczny udział w formach doskonalenia zawodowego w zależności od potrzeb nauczyciela, szkoły i oferty edukacyjnej (np. udział w kursach, warsztatach metodycznych, szkoleniach i innych)
udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
luty 2014 r.
cały okres stażu
Zaświadczenia
Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy
gromadzenie materiałów dydaktycznych niezbędnych w pracy nauczyciela informatyki i matematyki w celu wzbogacenia szkolnej biblioteki (podręczniki, scenariusze lekcji, testy i sprawdziany wiedzy uczniów, płyty DVD i inne)
studiowanie literatury z zakresu dydaktyki tych przedmiotów oraz zapoznawanie się z nowościami wydawniczymi, interesującymi artykułami w czasopismach dydaktycznych i na stronach internetowych,
stosowanie aktywnych metod nauczania i pomocy dydaktycznych (dostosowanie metod i form pracy do możliwości i potrzeb uczniów) w celu podniesienia jakości pracy szkoły
prowadzenie zajęć ...