Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans
na stopień nauczyciela
mianowanego – kontynuacja
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Iwona Z
Nazwa i adres szkoły: Gimnazjum im. I.J. Paderewskiego w Skórzewie,
ul. ks. S. Kozierowskiego 1, 60-185 Skórzewo
Posiadane kwalifikacje: magister matematyki, studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, kurs kwalifikacyjny Terapia Pedagogiczna
Czas trwania stażu: 1.09.2013 – 31.05.2016
Opiekun stażu: mgr Halina K
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
§ 7. 1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego,
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego,
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
§ 7 ust. 2.pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
|Lp. |Zadania do wykonania |Termin realizacji |Dowody realizacji |Uwagi |
|1 |Konsultacje z opiekunem stażu i zawarcie kontraktu |Wrzesień 2015 |Potwierdzenie opiekuna stażu | |
| |określającego warunki współpracy. | | | |
|2 |Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. |Wrzesień-październik |Potwierdzenie opiekuna stażu | |
| | |2015 | | |
|3 |Udział w pracach zespołu matematyczno – informatycznego, zespołu |Według harmonogramu. |Protokoły | |
| |d. s. projektów dla oświaty i nowatorskich rozwiązań edukacyjnych,| |ze spotkań | |
| |zespołów wychowawczych | | | |
|4 |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. |Według ustalonego |Potwierdzenie opiekuna stażu | |
| | |harmonogramu. | | |
|5 |Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, dokonywanie |Cały okres stażu |Wnioski z przeprowadzonych | |
| |modyfikacji pracy z uczniami i ocena skuteczności podejmowanych | |diagnoz | |
| |działań dydaktycznych i wychowawczych. | | | |
| | | | | |
|6 |Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w |Cały okres stażu. |Zaświadczenia o ukończonych | |
| |wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. Aktywny udział w | |kursach, warsztatach, o | |
| |szkoleniowych Radach Pedagogicznych, kursach i warsztatach | |udziale w szkoleniach, | |
| |doskonalących. | |potwierdzenie udziału w | |
| |Studiowanie literatury pedagogicznej w celu poszerzenie wiedzy na | |spotkaniach | |
| |temat metod aktywizujących w nauczaniu. | | | |
|7 |Rozbudowa własnego warsztatu pracy: |Cały okres stażu. |Plany pracy, scenariusze, | |
| |Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki, stosowanie metod | |testy, karty pracy, gry, | |
| |aktywizujących. | |prezentacje multimedialne itp.| |
| |Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, scenariusze | | | |
| |zajęć itp ...