Dodaj publikację
Autor
Iwona Z
Data publikacji
2016-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam plan rozwoju zawodowego na mianowanego nauczyciela matematyki.
 Pobierz (doc, 86,0 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans
na stopień nauczyciela
mianowanego – kontynuacja

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Iwona Z
Nazwa i adres szkoły: Gimnazjum im. I.J. Paderewskiego w Skórzewie,
ul. ks. S. Kozierowskiego 1, 60-185 Skórzewo
Posiadane kwalifikacje: magister matematyki, studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, kurs kwalifikacyjny Terapia Pedagogiczna
Czas trwania stażu: 1.09.2013 – 31.05.2016
Opiekun stażu: mgr Halina K

 ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§ 7. 1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego,
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego,
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

§ 7 ust. 2.pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

|Lp. |Zadania do wykonania |Termin realizacji |Dowody realizacji |Uwagi |
|1 |Konsultacje z opiekunem stażu i zawarcie kontraktu |Wrzesień 2015 |Potwierdzenie opiekuna stażu | |
| |określającego warunki współpracy. | | | |
|2 |Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. |Wrzesień-październik |Potwierdzenie opiekuna stażu | |
| | |2015 | | |
|3 |Udział w pracach zespołu matematyczno – informatycznego, zespołu |Według harmonogramu. |Protokoły | |
| |d. s. projektów dla oświaty i nowatorskich rozwiązań edukacyjnych,| |ze spotkań | |
| |zespołów wychowawczych | | | |
|4 |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. |Według ustalonego |Potwierdzenie opiekuna stażu | |
| | |harmonogramu. | | |
|5 |Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, dokonywanie |Cały okres stażu |Wnioski z przeprowadzonych | |
| |modyfikacji pracy z uczniami i ocena skuteczności podejmowanych | |diagnoz | |
| |działań dydaktycznych i wychowawczych. | | | |
| | | | | |
|6 |Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w |Cały okres stażu. |Zaświadczenia o ukończonych | |
| |wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. Aktywny udział w | |kursach, warsztatach, o | |
| |szkoleniowych Radach Pedagogicznych, kursach i warsztatach | |udziale w szkoleniach, | |
| |doskonalących. | |potwierdzenie udziału w | |
| |Studiowanie literatury pedagogicznej w celu poszerzenie wiedzy na | |spotkaniach | |
| |temat metod aktywizujących w nauczaniu. | | | |
|7 |Rozbudowa własnego warsztatu pracy: |Cały okres stażu. |Plany pracy, scenariusze, | |
| |Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki, stosowanie metod | |testy, karty pracy, gry, | |
| |aktywizujących. | |prezentacje multimedialne itp.| |
| |Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, scenariusze | | | |
| |zajęć itp ...