Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Białystok 2013
I DANE OSOBOWE
Imię i nazwisko: Kinga Teresa Wiśniowska
Nazwa placówki: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku
Stanowisko: nauczyciel
Posiadane kwalifikacje:
dyplom uzyskania przygotowania pedagogicznego,
dyplom licencjata na kierunku pedagogika rewalidacyjna,
dyplom uzyskania kwalifikacji z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych.
II STAŻ
Termin rozpoczęcia: 16.09.2013r.
Czas trwania: 2 lata i 9 miesięcy
III CELE
Główny:
uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Szczegółowe:
uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego,
podnoszenie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności zawodowych, samodzielnie lub poprzez uczestniczenie w różnych formach kształcenia ustawicznego,
poznawanie przepisów prawa oświatowego,
podnoszenie poziomu umiejętności organizowania własnego warsztatu pracy,
nabycie umiejętności ewaluacji własnych działań i dokonywania w nich zmian,
doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie tych zajęć z prowadzącym;
prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich przebiegu.
IV PLAN DZIAŁANIA (wynikający z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§7 ust. 2 pkt 1);
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
Współpraca z opiekunem stażu
zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy,
opracowanie harmonogramu spotkań,
IX – X 2013
kontrakt,
harmonogram spotkań,
Tworzenie własnego warsztatu pracy.
gromadzenie środków dydaktycznych,
tworzenie własnej biblioteczki książek i czasopism związanych z metodyką pracy z osobami z różnymi deficytami rozwojowymi,
konstruowanie programów i planów zajęć w oparciu o szkolny program nauczania,
cały okres stażu
lista zgromadzonych środków dydaktycznych,
lista zgromadzonych książek i czasopism,
samodzielnie opracowane plany zajęć dydaktycznych i rewalidacyjnych,
Doskonalenie własnego warsztatu pracy i podnoszenie umiejętności zawodowych
lektura książek i czasopism związanych z wykonywaną pracą oraz literatury metodycznej,
udział w różnych formach kształcenia ustawicznego,
zdobywanie doświadczenia zawodowego poprzez podejmowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi,
prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich przebiegu,
obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich przebiegu,
cały okres stażu
kilka razy w roku
wydruki, kserokopie lub notatki,
wykaz form doskonalenia wewnątrzszkolnego,
zaświadczenia, potwierdzenia, certyfikaty,
harmonogram hospitacji,
harmonogram obserwacji zajęć,
Ewaluacja podejmowanych działań
ocena skuteczności i trafności podejmowanych działań w stosunku do potrzeb uczniów,
cały okres stażu
notatki oceniające ...