Dodaj publikację
Autor
Kinga Wiśniowska
Data publikacji
2016-06-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Szczegółowy PRZ na nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 27,9 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Białystok 2013

I DANE OSOBOWE

Imię i nazwisko: Kinga Teresa Wiśniowska

Nazwa placówki: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku

Stanowisko: nauczyciel

Posiadane kwalifikacje:

dyplom uzyskania przygotowania pedagogicznego,

dyplom licencjata na kierunku pedagogika rewalidacyjna,

dyplom uzyskania kwalifikacji z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych.

II STAŻ

Termin rozpoczęcia: 16.09.2013r.

Czas trwania: 2 lata i 9 miesięcy

III CELE

Główny:

uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Szczegółowe:

uczestniczenie w  pracach organów szkoły związanych z  realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego,

podnoszenie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności zawodowych, samodzielnie lub poprzez uczestniczenie w różnych formach kształcenia ustawicznego,

poznawanie przepisów prawa oświatowego,

podnoszenie poziomu umiejętności organizowania własnego warsztatu pracy,

nabycie umiejętności ewaluacji własnych działań i dokonywania w nich zmian,

doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie tych zajęć z prowadzącym;

prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich przebiegu.

IV PLAN DZIAŁANIA (wynikający z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§7 ust. 2 pkt 1);

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania

Współpraca z opiekunem stażu

zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy,

opracowanie harmonogramu spotkań,

IX – X 2013

kontrakt,

harmonogram spotkań,

Tworzenie własnego warsztatu pracy.

gromadzenie środków dydaktycznych,

tworzenie własnej biblioteczki książek i czasopism związanych z metodyką pracy z osobami z różnymi deficytami rozwojowymi,

konstruowanie programów i planów zajęć w oparciu o szkolny program nauczania,

cały okres stażu

lista zgromadzonych środków dydaktycznych,

lista zgromadzonych książek i czasopism,

samodzielnie opracowane plany zajęć dydaktycznych i rewalidacyjnych,

Doskonalenie własnego warsztatu pracy i podnoszenie umiejętności zawodowych

lektura książek i czasopism związanych z wykonywaną pracą oraz literatury metodycznej,

udział w różnych formach kształcenia ustawicznego,

zdobywanie doświadczenia zawodowego poprzez podejmowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi,

prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich przebiegu,

obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich przebiegu,

cały okres stażu

kilka razy w roku

wydruki, kserokopie lub notatki,

wykaz form doskonalenia wewnątrzszkolnego,

zaświadczenia, potwierdzenia, certyfikaty,

harmonogram hospitacji,

harmonogram obserwacji zajęć,

Ewaluacja podejmowanych działań

ocena skuteczności i trafności podejmowanych działań w stosunku do potrzeb uczniów,

cały okres stażu

notatki oceniające ...