Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Imię i nazwisko:
Szkoła: Szkoła Podstawowa
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012 r.
Okres stażu: 1 września 2012 r. – 31 maja 2015 r.
Opiekun stażu:
Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Cele pośrednie: zadania ogólne mojego planu rozwoju zawodowego realizowane w procesie dalszego pogłębiania wiedzy, zdobywania wiadomości i doświadczeń, kształtowania i doskonalenia poszczególnych sprawności i umiejętności.
Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENIS z 01.12.2004 r.
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji poszczególnych zadań
1. § 7.1.1.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych i wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
1. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
2. Współpraca z gronem pedagogicznym.
3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim podczas organizacji akademii szkolnych oraz różnorodnych imprez
4. Konsultacje z pedagogiem szkolnym w sprawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz wychowawcami klas.
5. Współpraca z biblioteką szkolną poprzez korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktyczno-wychowawczej.
6.Organizowanie imprez i uroczystości szkolnych wynikających z planu pracy szkoły na dany rok szkolny
Cały okres trwania stażu
Cały okres trwania stażu
Cały okres trwania stażu
Według terminarza
Potwierdzenie obecności na posiedzeniach Rady
Potwierdzenia
Potwierdzenia
Potwierdzenia
2. § 7.1.2.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
1. Udział w warsztatach metodycznych, konferencjach i szkoleniach.
2. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, radach szkoleniowych.
3. Samodzielne pogłębianie wiedzy merytorycznej
4. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy, budowanie bazy materiałów dydaktycznych: książek, ćwiczeń, czasopism, pomocy multimedialnych, strony www itp.
5. Obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczycieli przedmiotów humanistycznych. Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli. Dzielenie się spostrzeżeniami i uwagami.
6. Prowadzenie dokumentacji nauczyciela: plany wynikowe, przedmiotowy system oceniania, program nauczania
Cały okres trwania stażu
W okresie trwania stażu
Potwierdzenia, certyfikaty, zaświadczenia.
Potwierdzenia, zaświadczenia
Spis zebranych pozycji
Karta obserwacji lekcji
3. § 7. 1.3.
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły.
1. Analiza dokumentacji:
a). Karta Nauczyciela.
b) ustawa o systemie oświaty
c) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
d) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianówi egzaminów w szkołach publicznych.
e) Rozporządzenie Ministra Edukacji ...