Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Die Jahreszeiten. Wiederholung. ( Pory roku. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.)
Przedmiot: język niemiecki
Klasa: IV
Data: 21.06.2013
Nauczyciel: Agnieszka PleśniakCele operacyjne lekcji: 1. WiadomościUczeń potrafi:- powiedzieć, jaka jest pogoda w określonych porach roku
- nazwać dyscypliny sportowe, sprzęty i przyrządy- nazywać pory roku i miesiące
2. UmiejętnościUczeń potrafi:- porządkować informacje- decydować o wyborze odpowiedniego słownictwa- rozwija sprawności mówienia, pisania, czytania i słuchania3. PostawyUczeń potrafi:- pracować w grupie- pracować samodzielnie- pracować zbiorowoMetody:1. Problemowe – aktywizującepraca z tekstem;prezentacja obrazków;piłkab „Zośka” praca w grupach 2. Podające:objaśnianie
Przebieg lekcjiWSTĘPZabawa w „głuchy telefon”. Nauczyciel podaje temat lekcji („Die Jahreszeiten”- cztery pory roku) szepcząc go pierwszemu uczniowi do ucha. Uczniowie bawią się, przekazując sobie nawzajem to, co usłyszeli od poprzedniej osoby. Ostatni uczeń, do którego dociera podane hasło, wypowiada je na głos. W ten sposób uczniowie poznają temat bieżącej lekcji.ROZWINIĘCIE1. Nauczyciel pokazuje uczniom obrazki dotyczące konkretnych pór roku i prosi o nazwanie każdej z nich. 2. Jaka jest pogoda? Uczniowie przyporządkowują podpisy do obrazków.
3. Nauczyciel zadaje pytania dotyczące pogody dominującej wiosną, latem, jesienią i zimą. Uczniowie dostają krótki tekst o pogodzie w Europie. Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każda grupa opisuje jedną porę roku. Wygrywa grupa, która jako pierwsza wykona zadanie.
4. Słuchanie: Dokąd jedzie Jörg na urlop.
5. Tekst z lukami. Uczniowie uzupełniają luki w tekście, który wcześniej został im przeczytany przez nauczyciela. Uczniowie sami decydują, kto uzupełnia lukę, przez rzut piłką do wybranej osoby.
6.Uczniowie przyporządkowują miesiące porom roku.
7. Uczniowie rozwiązują krzyżówkę. Poznają nowe słwnictwo o pogodzie., odpowiadają na pytanie: Jaka jest prognoza pogody na jutro?