Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Noworyta, Joanna Krzemień
Data publikacji
2016-06-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
84

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykład innowacji pedagogicznej dla uczniów klas IV-VI w postaci zajęć teatralno-językowych.
 Pobierz (docx, 66,0 KB)

Podgląd treści

Szkoła Podstawowa im. Józefa Suskiego

we Włosienicy

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

Mały poliglota,

czyli nauka języków obcych poprzez dramę

Autorzy:

Małgorzata Noworyta

Joanna Krzemień

Innowacja pedagogiczna

Nazwa innowacji: „Mały poliglota, czyli nauka języków obcych poprzez dramę”.

Cel innowacji: Nauka nowych wyrażeń i zwrotów w języku angielskim i rosyjskim w stopniu komunikatywnym poprzez udział w kole teatralno-językowym.

Rodzaj innowacji: Innowacja programowa i metodyczna.

Założenia innowacji:

Przyswajanie nowego słownictwa w języku angielskim i rosyjskim poprzez udział w kole teatralno-językowym (zastosowanie dramy).

Utrwalanie znanego słownictwa z języka angielskiego.

Poszerzanie wiedzy uczniów o elementy kulturoznawcze krajów anglojęzycznych i wschodniosłowiańskich.

Opracowywanie samodzielnie przez uczniów scenariusza przedstawienia.

Przygotowanie oprawy muzycznej.

Przygotowanie elementów scenografii.

Oglądanie spektakli teatralnych, analizowanie zachowania i gry aktorów na scenie.

Rozwijanie zainteresowań językowo-artystycznych, teatralnych, kreatywności uczniów i umiejętności autoprezentacji.

Wystąpienie dla społeczności szkolnej i lokalnej co najmniej dwa razy w ciągu trwania innowacji.

Metody pracy:

drama i improwizacja;

scenki rodzajowe;

metoda projektu;

metoda zabawowa, poszukująca;

burza mózgów;

dyskusja;

ćwiczenia oddechowe i dykcyjne oraz usprawniające pamięć i koncentrację;

działania twórcze i odtwórcze.

Kto zostanie objęty innowacją:

Dostęp do innowacji będą mieć wszyscy zainteresowani uczestnictwem uczniowie klas IV-VI za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.

Warunki realizacji innowacji:

Innowacja będzie prowadzona raz w tygodniu w ramach zajęć pozalekcyjnych (nieodpłatnie) dla uczniów z II etapu edukacyjnego. Zajęcia będą prowadzone pod nadzorem nauczyciela języka angielskiego i rosyjskiego. Do przeprowadzenia innowacji zostanie wykorzystana sala językowa, tablica interaktywna oraz dostęp do internetu. Nie będzie konieczności pozyskania dodatkowych funduszy na realizację innowacji (zajęcia będą przeprowadzane przez nauczycieli w ramach realizacji godzin z art. 42 ust.2).

Termin innowacji:

Innowacja będzie realizowana w okresie od stycznia 2016 do czerwca 2017.

Oczekiwane efekty:

Opanowanie w stopniu komunikatywnym nowopoznanych wyrażeń i zwrotów w języku angielskim i rosyjskim, tym samym poszerzenie wachlarza słownictwa na danym etapie edukacyjnym.

Umiejętność przygotowania scenariusza przedstawienia.

Nauka wzajemnego szacunku, współpracy i odpowiedzialności za efekty pracy grupy.

Udział w przedstawieniach teatralnych i prezentacja rezultatów szerszemu gronu.

Wzbogacenie oferty szkoły poprzez stworzenie koła teatralno-językowego.

Umożliwienie rozwijania kompetencji językowych i własnych zainteresowań uczniów.

Umiejętność autoprezentacji, opanowania tremy.

Ewaluacja:

Ocenianie efektów bieżącej pracy na zajęciach/próbach.

Wspólne rozmowy i dyskusje, wyciąganie wniosków.

Analizowanie nagranych scen przedstawienia teatralnego w celu ustalenia słabych i mocnych stron.

Opinie rodziców, nauczycieli i uczniów po przedstawieniu.

Ankiety ewaluacyjne.