Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa im. Józefa Suskiego
we Włosienicy
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Mały poliglota,
czyli nauka języków obcych poprzez dramę
Autorzy:
Małgorzata Noworyta
Joanna Krzemień
Innowacja pedagogiczna
Nazwa innowacji: „Mały poliglota, czyli nauka języków obcych poprzez dramę”.
Cel innowacji: Nauka nowych wyrażeń i zwrotów w języku angielskim i rosyjskim w stopniu komunikatywnym poprzez udział w kole teatralno-językowym.
Rodzaj innowacji: Innowacja programowa i metodyczna.
Założenia innowacji:
Przyswajanie nowego słownictwa w języku angielskim i rosyjskim poprzez udział w kole teatralno-językowym (zastosowanie dramy).
Utrwalanie znanego słownictwa z języka angielskiego.
Poszerzanie wiedzy uczniów o elementy kulturoznawcze krajów anglojęzycznych i wschodniosłowiańskich.
Opracowywanie samodzielnie przez uczniów scenariusza przedstawienia.
Przygotowanie oprawy muzycznej.
Przygotowanie elementów scenografii.
Oglądanie spektakli teatralnych, analizowanie zachowania i gry aktorów na scenie.
Rozwijanie zainteresowań językowo-artystycznych, teatralnych, kreatywności uczniów i umiejętności autoprezentacji.
Wystąpienie dla społeczności szkolnej i lokalnej co najmniej dwa razy w ciągu trwania innowacji.
Metody pracy:
drama i improwizacja;
scenki rodzajowe;
metoda projektu;
metoda zabawowa, poszukująca;
burza mózgów;
dyskusja;
ćwiczenia oddechowe i dykcyjne oraz usprawniające pamięć i koncentrację;
działania twórcze i odtwórcze.
Kto zostanie objęty innowacją:
Dostęp do innowacji będą mieć wszyscy zainteresowani uczestnictwem uczniowie klas IV-VI za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.
Warunki realizacji innowacji:
Innowacja będzie prowadzona raz w tygodniu w ramach zajęć pozalekcyjnych (nieodpłatnie) dla uczniów z II etapu edukacyjnego. Zajęcia będą prowadzone pod nadzorem nauczyciela języka angielskiego i rosyjskiego. Do przeprowadzenia innowacji zostanie wykorzystana sala językowa, tablica interaktywna oraz dostęp do internetu. Nie będzie konieczności pozyskania dodatkowych funduszy na realizację innowacji (zajęcia będą przeprowadzane przez nauczycieli w ramach realizacji godzin z art. 42 ust.2).
Termin innowacji:
Innowacja będzie realizowana w okresie od stycznia 2016 do czerwca 2017.
Oczekiwane efekty:
Opanowanie w stopniu komunikatywnym nowopoznanych wyrażeń i zwrotów w języku angielskim i rosyjskim, tym samym poszerzenie wachlarza słownictwa na danym etapie edukacyjnym.
Umiejętność przygotowania scenariusza przedstawienia.
Nauka wzajemnego szacunku, współpracy i odpowiedzialności za efekty pracy grupy.
Udział w przedstawieniach teatralnych i prezentacja rezultatów szerszemu gronu.
Wzbogacenie oferty szkoły poprzez stworzenie koła teatralno-językowego.
Umożliwienie rozwijania kompetencji językowych i własnych zainteresowań uczniów.
Umiejętność autoprezentacji, opanowania tremy.
Ewaluacja:
Ocenianie efektów bieżącej pracy na zajęciach/próbach.
Wspólne rozmowy i dyskusje, wyciąganie wniosków.
Analizowanie nagranych scen przedstawienia teatralnego w celu ustalenia słabych i mocnych stron.
Opinie rodziców, nauczycieli i uczniów po przedstawieniu.
Ankiety ewaluacyjne.