Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Data : 11.10.2013r.
Klasa: VI
Prowadzący : Monika Sądel
Czas trwania: jedna godzina lekcyjna
Temat zajęć: Konstrukcja gramatyczna: “be going to”.
Pomoce dydaktyczne : - podręcznik: J. Dooley, V. Evans – Starland 2,
- zeszyt ćwiczeń do podręcznika
- oprogramowanie do tablicy interaktywnej
Cele operacyjne
Uczeń wie:
kiedy zastosować konstrukcję gramatyczną „be going to”
( zamiary i plany na przyszłość oraz przewidywania i prognozy);
oraz jak zbudować zdanie twierdzące, pytające i przeczące z konstrukcją gramatyczna „be going to”.
Uczeń potrafi:
wykorzystać podane czasowniki oraz wstawić je do zdania w odpowiedniej formie przy użyciu konstrukcji „be going to”;
stworzyć zdanie pytające i przeczące do podanego zdania twierdzącego;
przetłumaczyć zdanie z języka polskiego na język angielski z użyciem konstrukcji „be going to”.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Etapy lekcji
Realizowane treści
Czas trwania (w minutach)
Uwagi
FAZA WSTĘPNA
I.Wprowadzenie
1) Powitanie.
2) Sprawdzenie obecności oraz pracy domowej.
1
6
FAZA REALIZACJI
II.Część główna
a) ćwiczenie wstępne
b) uzyskiwanie nowych umiejętności
c) wykorzystanie umiejętności w praktyce
d) poszerzanie zasobu słownictwa
e*) ćwiczenia utrwalające
1. Podanie tematu zajęć oraz zapisanie na tablicy dwóch zdań w języku angielskim ilustrujących dwa użycia konstrukcji „be going to”
I am going to watch TV tonight.
Look! She is going to fall down!
Uczniowie z pomocą nauczyciela starają się odgadnąć z kontekstu zdań dwa użycia nowej konstrukcji gramatycznej. Zapisanie dwóch użyć konstrukcji „be going to” w formie krótkiej notatki do zeszytu przedmiotowego.
2. Tabelka gramatyczna, str.84 -uczniowie czytają zdania i je tłumaczą, zwracają uwagę na różnicę w budowie zdania twierdzącego, pytającego i przeczącego. Wzór użycia w zdaniu konstrukcji „be going to” zostaje zapisany w zeszycie przedmiotowym.
3.Uczniowie wykonują w podręczniku zadanie 2 ze str.84 (tworzenie zdań twierdzących przy użyciu konstrukcji „be going to” i odpowiedniego czasownika; plany i zamierzenia)– oraz zadanie 4 ze str.84 (podpisywanie obrazków zdaniami z konstrukcja „be going to” i odpowiednim czasownikiem; przewidywania i prognozy).
4.Uczniowie tworzą w zeszytach zdania o swoich planach z konstrukcją „be going to” oraz podanymi wyrażeniami: next Monday, tomorrow, next weekend, next week, tomorrow evening.
5.Uczniowie pracują w parach zadając sobie nawzajem pytanie: What are you going to do this afternoon? Kilka par uczniów przedstawia swój dialog na forum klasy.
6.Uczniowie wykonują na tablicy interaktywnej zadanie 5 ze str.54 w zeszycie ćwiczeń. Układają słowa w odpowiedniej kolejności, aby utworzyć poprawne zdania z konstrukcją „be going to”.
* (opcjonalnie, w przypadku bardzo sprawnego wykonywania zadań): ćwiczenie 4 ...