Dodaj publikację
Autor
Joanna Jeske
Data publikacji
2016-06-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
92

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego nauczyciela kontraktowego Joanny Jeske wnioskującej o nadanie stopnia nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 102,0 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

nauczyciela kontraktowego Joanny Jeske
wnioskującej o nadanie stopnia nauczyciela mianowanego

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2013r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2016r.
Wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum w Inowłodzu
Zajmowane stanowisko: nauczyciel wychowania fizycznego, wiedzy o społeczeństwie oraz edukacji dla bezpieczeństwa
Imię i nazwisko opiekuna stażu: Dorota Ambrozik

Jestem mgr wychowania fizycznego, obecnie zatrudnionym w Publicznym Gimnazjum w Inowłodzu, na stanowisku nauczyciela wychowania fizycznego, wiedzy o społeczeństwie oraz edukacji dla bezpieczeństwa w wymiarze 18/18 godz. Cały staż odbyłem na tym stanowisku.
W czasie trwania stażu zrealizowałem zadania przedstawione w Planie Rozwoju Zawodowego. Sprawozdanie z ich realizacji przedstawiam zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

§7 ust. 2 pkt. 1
Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb środowiska lokalnego.

Na początku roku szkolnego nawiązałem współpracę, zawierając ustny kontrakt, z opiekunem stażu, panią mgr Dorotą Ambrozik, która to udzieliła mi wskazówek dotyczących przebiegu stażu oraz zasad sporządzania planu rozwoju zawodowego.
• Zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego – poprawnie sformułowałam wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
• Zapoznałam się z dokumentacją obowiązującą w szkole: Statutem Szkoły, Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania, Programem Wychowawczym, Programem Profilaktyki, Regulaminem Wycieczek Szkolnych, procedurami postępowania w sytuacjach trudnych, dokumentami związanymi z zajęciami dydaktycznymi: dziennikami lekcyjnymi w formie papierowej i elektronicznej, podstawą programową kształcenia ogólnego, programami nauczania, planami dydaktycznymi itp.
• Uczestniczyłam w pracach Rady Pedagogicznej, pełniąc obowiązki protokolanta posiedzeń. Powierzono mi funkcję Koordynatora Ds. Promocji Zdrowia oraz ds. Pierwszej Pomocy.

§ 7 ust. 1 pkt. 2
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

• Obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu z położeniem nacisku na zajęcia prowadzone metodami aktywizującymi. Wśród najczęściej stosowanych przeze mnie znalazły się: dyskusja i burza mózgów, których używałam, by pobudzić uczniów do wyrażania własnej opinii, a tym samym bardziej zainteresować ich omawianymi zagadnieniami, gry i zabawy dydaktyczne pomagające utrwalić przerabiany materiał oraz prace projektowe, które były ciekawą odmianą dla tradycyjnych form pracy.
• Przeprowadziłam zajęcia w obecności opiekuna stażu. Po zajęciach analizowałam je
z opiekunem.
• Uczestniczyłam w rozwiązywaniu problemów wychowawczych w ramach pracy Zespołu Wychowawczego – będąc jego przewodniczącą. W ciągu stażu starałam się poznać środowisko lokalne uczniów. W poznaniu środowiska pomagały mi rozmowy z samymi uczniami, ich rodzicami, współpraca i ...