Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
sprawozdanie
z realizacji planu rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego
|Imię i nazwisko nauczyciela: |Małgorzata Mytyk |
|Nauczyciel przedmiotu: |język angielski |
|Data rozpoczęcia stażu: |01.09.2007 r. |
|Data zakończenia stażu: |05.01.2011 r. |
|Nazwa szkoły: |Zespół Szkół im. Ziemi Lubelskiej |
| |w Niemcach |
WSTĘP
Staż zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego rozpoczęłam 1 września 2007 r. jako nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół im. Ziemi Lubelskiej w Niemcach. Okres stażu został wydłużony do 5 stycznia 2011 r. na podstawie art. 9d ust. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 ze zm.), ze względu na nieobecności spowodowane zwolnieniem i urlopem macierzyńskim.
Poniższe sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego przedstawiam zgodnie z wytycznymi zawartymi w §7 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
Organizację warsztatu pracy rozpoczęłam od przeanalizowania przepisów prawa oświatowego, zwłaszcza procedur dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. Na tej podstawie we wrześniu 2007 roku złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu, do którego dołączyłam plan rozwoju zawodowego. Mój plan został zatwierdzony a Dyrektor szkoły przydzielił mi opiekuna stażu. Z opiekunem, panią Ewą Korzeniowską, zawarłyśmy pisemny kontrakt, w którym określiłyśmy stojące przed nami cele i zadania, a także zasady i formy naszej współpracy.
W ramach doskonalenia warsztatu pracy obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu oraz prowadziłam lekcje w jego obecności. Dzielenie się uwagami i spostrzeżeniami dotyczącymi tych lekcji pozwoliły mi dobierać odpowiednie formy i metody pracy z uczniami oraz inspirowały do wyszukiwania ciekawych pomysłów na prowadzenie lekcji. Od opiekuna stażu nauczyłam się wielu rzeczy, miedzy innymi otwartości, indywidualnego podejścia do każdego ucznia oraz tego, że przyjazna atmosfera na lekcji jest niezwykle ważna. Pani Ewa pokazała mi, że połączenie dyscypliny i życzliwej atmosfery jest możliwe. Dzięki temu dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach i mimo popełnianych błędów chętnie się wypowiadają. Obserwowałam również różnego rodzaju zajęcia dodatkowe prowadzone przez innych nauczycieli. Bardzo ciekawe były warsztaty psychologiczne pani Elżbiety Kotelby i pani Jolanty Urbaś-Nowak, które stosowały metodę opracowaną przez Arnolda Goldsteina zwaną Treningiem Zastępowania Agresji. Poprzez odgrywanie scenek opartych na własnych doświadczeniach, uczniowie nabywali umiejętności prospołeczne. Mimo podejmowania trudnych tematów jak złość, nienawiść czy empatia uczniowie chętnie uczestniczyli ...