Dodaj publikację
Autor
Maria Mazurowska
Data publikacji
2016-06-21
Średnia ocena
5,00
Pobrań
729

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z pracy Zespołu ds. Promocji Szkoły w Szkole Podstawowej.
 Pobierz (doc, 52,0 KB)

Podgląd treści


Sprawozdanie z działalności Zespołu do spraw Promocji Szkoły w roku szkolnym 2015/2016

Wstęp
Promocja szkoły to przede wszystkim:
- kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
- ukazywanie osiągnięć i potencjału społeczności szkolnej,
- eksponowanie odrębności placówki,
- kształtowanie więzi emocjonalnych ze szkołą.

Na atrakcyjność placówki i sposób jej postrzegania w środowisku mają wpływ: przygotowanie do pracy kadry pedagogicznej (wykształcenie, stałe „dokształcanie się” zgodnie z potrzebami szkoły), praca w oparciu o nowatorskie programy nauczania oraz jej wyposażenie w pomoce dydaktyczne, narzędzia technologii informatyczno – komunikacyjnej itp.

Typowymi działaniami wchodzącymi w zakres promowania placówki oświatowej jest:
- przekazywanie informacji prasie lokalnej i podtrzymywanie dobrych stosunków z mediami działającymi w regionie,
- inicjowanie przedsięwzięć promocyjnych w Internecie (strona www, adres e-mail),
- organizowanie działań wychodzących do lokalnej społeczności (akademie, imprezy rozrywkowe i sportowe, uroczystości kościelne itp.)
- opracowywanie środków identyfikacji firmy (logo szkoły, wizytówki, papier firmowy),
- wydawanie gazetki szkolnej,
- organizowanie spotkań z przedstawicielami społeczności lokalnej.

W roku szkolnym 2015/2016 Zespół ds. Promocji Szkoły realizował, we współpracy z innymi nauczycielami odpowiedzialnymi, zadania wg ustalonego planu pracy. Działania realizowane były w zakresie:
a) dbania o poprawny wizerunek szkoły (promocja szkoły w środowisku lokalnym, współpraca z tym środowiskiem, inicjowanie działań sprzyjających promocji szkoły, upowszechnianie osiągnięć jej uczniów zarówno na szczeblu sportowym jak i stricte dydaktycznym),
b) wirtualnej promocji szkoły (prowadzenie strony internetowej, współpraca z lokalną prasą, mediami, sekcją internetową MiG Koźmin Wlkp.),
c) popularyzowania osiągnięć uczniów i nauczycieli,
d) prezentowania umiejętności i talentów uczniów w szerszym środowisku (udział w konkursach i zawodach sportowych na różnych szczeblach),
e) reprezentowania szkoły przez uczniów poprzez udział w uroczystościach pozaszkolnych, imprezach masowych, akcjach charytatywnych i miejskich.

Dbanie o poprawny wizerunek szkoły
a) wygląd szkoły:
- przedstawianie prac uczniów na wielu gazetkach na korytarzach,
- obecność gablot o tematyce sportowej, w której umieszczane są dyplomy, medale, puchary za wybitne osiągnięcia uczniów w sporcie,
- wywieszanie przez nauczycieli (na bieżąco) informacji o aktualnych projektach, akcjach (w których szkoła bierze udział) i konkursach,
- prezentacja licznych certyfikatów, które otrzymała szkoła w widocznym miejscu przy wejściu do holu szkoły,
- ciągłe dbanie o doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne, urządzenia poprawiające jakość procesu nauczania – uczenia się poprzez poszukiwanie sojuszników mogących wesprzeć działalność szkoły,

b) prezentacja oferty zajęć edukacyjnych i kół zainteresowań podczas zebrań, Otwartych Drzwi, na stronie internetowej, w formie folderu, prezentacji multimedialnych, filmu, na gazetkach ściennych umieszczonych w korytarzach, przekazywanie informacji o zajęciach dodatkowych uczniom; przedstawianie wyników prac podczas tych zajęć w formie rysunków, plakatów, prezentacji tańców itp.

c) organizowane zajęć adaptacyjnych dla dzieci rozpoczynających od nowego roku ...