Dodaj publikację
Autor
Renata Oszust
Data publikacji
2016-06-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
232

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Podsumowanie efektów i zadań zawartych w Indywidualnym Programie Zajęć, wnioski do pracy na przyszły rok szkolny.
 Pobierz (doc, 34,0 KB)

Podgląd treści


Załącznik nr …………. Kraśnik, 23.06.2016r.

EWALUACJA INDYWIDUALNEGO PROGRAMU ZAJĘĆ

Uczestnika Indywidualnych Zajęć Rewalidacyjno – Wychowawczych

Marcina ………

w roku szkolnym 2015/2016

Nauczyciel prowadzący zajęcia na podstawie dokumentacji zajęć: Indywidualnego Programu Zajęć, dziennika indywidualnych zajęć rewalidacyjno – wychowawczych oraz zeszytu obserwacji dokonał podsumowania efektów i zadań zawartych w Indywidualnym Programie Zajęć. Uczestnik posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na głęboką niepełnosprawność umysłową i realizuje Indywidualny Program Zajęć dostosowany do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych.

Osiągnięcia i postępy w funkcjonowaniu:

Marcin jest pogodnym chłopcem, otwartym na kontakty z innymi osobami. Podejmuje próby nawiązywania relacji społecznych. Emocjonalnie reaguje na znane mu osoby, wita się
i żegna poprzez podanie dłoni. Chętnie podejmuje współpracę z nauczycielem, coraz rzadziej wymaga zachęty do pracy. Ze względu na stan psychofizyczny wymaga ciągłej opieki rodziny, a także wsparcia ze strony nauczyciela. Nie stwarza problemów wychowawczych.

Nadal porozumiewa się pozawerbalnie, za pomocą gestu i mimiki. Swoje stany emocjonalne okazuje poprzez głośny krzyk, płacz czy śmiech. Kontakty z osobami
z bliskiego otoczenia sprawiają mu radość. Rozumie proste polecenia, ale nie zawsze wykonuje je od razu. Gdy jest znudzony lub zmęczony wyraża te stany krzykiem.

Marcin porusza się samodzielnie jednak wymaga pomocy drugiej osoby przy pokonywaniu większych przeszkód. Z pomocą nauczyciela wykonuje większość ćwiczeń ruchowych metodą Aktywności M.Ch. Knillów. Uczestniczy w zabawach ruchowych, rzuca
i podnosi piłkę, odbija balon. Uczestnik potrafi utrzymać przedmioty w dłoni, przekłada je
z ręki do ręki. Dokonuje prostych manipulacji: układa klocki, wkłada, wyjmuje, otwiera itp. Sam zaczyna interesować się przedmiotami znajdującymi się w najbliższym otoczeniu
– wybiera te przedmioty i manipuluje nimi. W miarę swoich możliwości naśladuje proste ruchy rąk wykonywane w rytm muzyki.

Słuchanie ulubionych piosenek dostarcza mu wyraźnej radości. Reaguje śmiechem na dźwięki z najbliższego otoczenia oraz zwierząt puszczane z komputera. Dużą radość sprawiają mu czytane przez nauczyciela teksty, szczególnie ulubionych bajek. Skupia uwagę na kolorowych ilustracjach, przewraca strony w książce. Uczestnik z pomocą nauczyciela porządkuje swoje miejsce zajęć, sprząta porozrzucane klocki, dba o swoje łóżko na którym spędza najwięcej czasu.

W zakresie samoobsługi Marcin jest samodzielny w wielu czynnościach, rozbiera się, sam je posiłki, pije ze szklanki. Przy innych pracach potrzebuje wsparcia i zachęty drugiej osoby. Nie zawsze sygnalizuje swoje potrzeby fizjologiczne.

Aktualnie funkcjonowanie Marcina uzależnione jest od jego stanu psychofizycznego. Kiedy czuje się dobrze chętnie i aktywnie pracuje na zajęciach.

W bieżącym roku szkolnym Marcin brał udział w konkursach plastycznych organizowanych w naszej szkole: „Ilustracja do wierszy Jana Brzechwy i Juliana Tuwima ...