Dodaj publikację
Autor
Iwona Dalkiewicz
Data publikacji
2016-07-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
421

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wymaganie do awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 28,6 KB)

Podgląd treści

UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

§ 8 ust.2 pkt. 1

Podjęte działania :

Analiza dokumentów szkolnych oraz prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela.

Współpraca z nauczycielami, wychowawcami klas oraz pedagogiem szkolnym.

Zaangażowanie w realizację zadań w zakresie zapewnienia wychowankom bezpieczeństwa na terenie internatu.

Doskonalenie i wzbogacenie własnego warsztatu pracy.

Zaangażowanie w efektywną organizację nauki własnej wychowanków.

Działania wychowawcze na rzecz integracji wychowanków internatu oraz uczniów naszej szkoły, kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych .

Wspomaganie działalności Samorządu Uczniowskiego

Opis i analiza

Ad.1

Każdy nauczyciel zobowiązany jest do systematycznego pogłębiania swojej wiedzy, jak również wprowadzania nowatorskich metod i form pracy. Starając się podnosić poziom pracy szkoły poprzez własne doskonalenie, analizowałam szkolne dokumenty takie jak: Statut Szkoły wraz Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania, Program Profilaktyki, Program Wychowawczy.

Na bieżąco zapoznawałam się z dokumentami i aktami prawa oświatowego związanymi z organizacją i funkcjonowaniem szkoły, z przepisami dotyczącymi procedur awansu zawodowego co pomogło mi sformułować wniosek o rozpoczęcie stażu oraz opracować plan rozwoju zawodowego.

Pozytywnym efektem wynikającym z zapoznania się i dogłębnej analizy dokumentów było zdobycie przeze mnie szczegółowej wiedzy, niezbędnej w pracy opiekuńczo-wychowawczej.

Dobra znajomość dokumentacji szkolnej pozwoliła mi odpowiednio ukierunkować pracę, dobrze zrozumieć potrzeby wychowanków, a następnie stosować właściwe formy pracy.

W roku szkolnym 2014/2015 pracując w internacie ,opracowałam i przeprowadziłam wśród wychowanków ankietę na temat mojego obrazu jako wychowawcy oraz działalności internatu. Dzięki temu młodzież może anonimowo ocenić :

- wzajemne relacje z wychowawcą,

- sposób prowadzenia zajęć,

- odnoszenie się do wychowanków,

- to, co im przeszkadza lub pomaga w codziennym życiu w internacie

Ja natomiast mogłam poznać oczekiwania wychowanków wobec internatu, ich zainteresowania a także atmosferę panującą w grupie.

Inspiracją podjęcia działań była chęć doskonalenia własnej pracy jako wychowawcy internatu poprzez poznanie oczekiwań wychowanków, zainteresowań i atmosfery panującej w grupie. Bezpośrednim celem było przygotowanie planu pracy opiekuńczo-wychowawczej z uwzględnieniem pomocy indywidualnej i zespołowej w różnym zakresie. Przeprowadzona ankieta pozwoliła mi na weryfikację dotychczasowych działań podejmowanych przeze mnie i pomogła zaprojektować dalsze.

Pracując jako wychowawca w internacie postanowiłam też dokładnie poznać młodzież nie tylko na podstawie dokumentacji szkolnej, ale również interesowały mnie inne informacje, których nie podaje się w dokumentach formalnych. Uzyskałam w ten sposób wiedzę, która nigdy nie byłaby wypowiedziana na forum grupy, ponieważ niektóre pytania dotyczyły sfery osobistej ucznia i jego rodziny.

Do pozytywnych efektów pracy mogę zaliczyć to , że sporządzony przeze mnie plan pracy opiekuńczo- wychowawczej ...