Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Emilia Leik
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2013r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2016r.
Imię i nazwisko: Emilia Leik2. Nauczany przedmiot: biologia i chemia3. Wykształcenie:
magister biologii
studia podyplomowe w zakresie chemii i ochrony środowiska
Zadania organizacyjne
Lp.
Działania
Formy realizacji zadań
Termin
Dowody realizacji
1.
Wstępna analiza własnych umiejętności
- autorefleksja
Sierpień
2013
2.
Poznanie procedury awansu
zawodowego
Analiza dokumentacji, przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego.
Wrzesień 2013
Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego.
3.
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego
Przedstawienie planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia przez dyrektora szkoły
wrzesień 2013
zatwierdzony plan rozwoju zawodowego
4.
Dokumentowanie realizacji
planu rozwoju
Gromadzenie dokumentów:
zaświadczenia
potwierdzenia
scenariusze
zdjęcia i.t.p.,
Okres stażu
Zebrane dokumenty
5.
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
- uzyskanie oceny dorobku zawodowego
- opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju
Maj 2016
Sprawozdanie z przebiegu i realizacji planu rozwoju zawodowego
Cele stażu:- Doskonalenie warsztatu i metod pracy- Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podnoszeniu jakości pracy szkoły- Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Założone cele opracowanego planu rozwoju zawodowego:
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej
i podniesienie jakości pracy szkoły
(§ 8 ust.2. pkt.1)
Lp.
Wymagania kwalifikacyjne
Formy realizacji zadań
Termin
Dowody realizacji
1.
Systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie pracy
wychowawczo – dydaktycznej
i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu
podniesienia jakości pracy szkoły
Udział w różnorodnych formach doskonalenia zgodnie z potrzebami własnymi i szkoły.
Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną.
okres stażu
okres stażu
Zaświadczenia o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego
Dziennik lektur, potwierdzenie dyrektora
2.
Rozwijanie bazy dydaktycznej
Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki dydaktycznej: literatura, płyty CD, programy, przygotowywanie pomocy dydaktycznych.
okres stażu
Potwierdzenie dyrektora
3.
Opracowanie i wdrażanie narzędzi badawczych
Przygotowanie i pracowanie testów, ankiet, kart obserwacji itp.
okres stażu
Wzory testów, kart ankiet
4.
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki nauczania biologii i chemii
- studiowanie literatury i czasopism metodycznych
okres stażu
wykaz literatury
4.
Aktywny udział w życiu szkoły
Organizowanie wycieczek, przygotowywanie uroczystości szkolnych
okres stażu
Karty wycieczek, sprawozdania, zdjęcia, potwierdzenia dyrektora
5.
Przeprowadzanie analizy własnej pracy
Hospitacje zajęć przez dyrektora, ewaluacja i samoocena, analiza własnych osiągnięć
okres stażu
Scenariusze zajęć, arkusze hospitacji
6.
Opracowanie programu indywidualnego
Opracowanie i realizacja programu kółka ekologicznego
okres stażu
Dokumentacja ...