Dodaj publikację
Autor
Emilia Leik
Data publikacji
2016-07-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
97

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela Dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 32,5 KB)

Podgląd treści

Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Emilia Leik

Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2013r.

Data zakończenia stażu – 31.05.2016r.

Imię i nazwisko: Emilia Leik2. Nauczany przedmiot: biologia i chemia3. Wykształcenie:

magister biologii

studia podyplomowe w zakresie chemii i ochrony środowiska

Zadania organizacyjne

Lp.

Działania

Formy realizacji zadań

Termin

Dowody realizacji

1.

Wstępna analiza własnych umiejętności

- autorefleksja

Sierpień

2013

2.

Poznanie procedury awansu

zawodowego

Analiza dokumentacji, przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego.

Wrzesień 2013

Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego.

3.

Sporządzenie planu rozwoju zawodowego

Przedstawienie planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia przez dyrektora szkoły

wrzesień 2013

zatwierdzony plan rozwoju zawodowego

4.

Dokumentowanie realizacji

planu rozwoju

Gromadzenie dokumentów:

zaświadczenia

potwierdzenia

scenariusze

zdjęcia i.t.p.,

Okres stażu

Zebrane dokumenty

5.

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

- uzyskanie oceny dorobku zawodowego

- opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju

Maj 2016

Sprawozdanie z przebiegu i realizacji planu rozwoju zawodowego

Cele stażu:- Doskonalenie warsztatu i metod pracy- Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podnoszeniu jakości pracy szkoły- Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

Założone cele opracowanego planu rozwoju zawodowego:

Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej

i podniesienie jakości pracy szkoły

(§ 8 ust.2. pkt.1)

Lp.

Wymagania kwalifikacyjne

Formy realizacji zadań

Termin

Dowody realizacji

1.

Systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie pracy

wychowawczo – dydaktycznej

i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu

podniesienia jakości pracy szkoły

Udział w różnorodnych formach doskonalenia zgodnie z potrzebami własnymi i szkoły.

Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną.

okres stażu

okres stażu

Zaświadczenia o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego

Dziennik lektur, potwierdzenie dyrektora

2.

Rozwijanie bazy dydaktycznej

Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki dydaktycznej: literatura, płyty CD, programy, przygotowywanie pomocy dydaktycznych.

okres stażu

Potwierdzenie dyrektora

3.

Opracowanie i wdrażanie narzędzi badawczych

Przygotowanie i pracowanie testów, ankiet, kart obserwacji itp.

okres stażu

Wzory testów, kart ankiet

4.

Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki nauczania biologii i chemii

- studiowanie literatury i czasopism metodycznych

okres stażu

wykaz literatury

4.

Aktywny udział w życiu szkoły

Organizowanie wycieczek, przygotowywanie uroczystości szkolnych

okres stażu

Karty wycieczek, sprawozdania, zdjęcia, potwierdzenia dyrektora

5.

Przeprowadzanie analizy własnej pracy

Hospitacje zajęć przez dyrektora, ewaluacja i samoocena, analiza własnych osiągnięć

okres stażu

Scenariusze zajęć, arkusze hospitacji

6.

Opracowanie programu indywidualnego

Opracowanie i realizacja programu kółka ekologicznego

okres stażu

Dokumentacja ...