Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć komputerowych
Autor- Dubelewska Sylwia – ZSP Marzęcino
Temat: Rebus- korzystanie z poznanych narzędzi edytora grafiki.
Grupa wiekowa: klasa 4 lub 5
Czas zajęć: 45 minut
Cele :
Główny: Utrwalenie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami edytora grafiki MS
Paint.
przewidywane osiągnięcia ucznia
zna pojęcie rebusu,
świadomie korzysta z poznanych narzędzi programu Paint (podstawowe narzędzia z przybornika,
zapisz jako);
potrafi samodzielnie wykonać rysunek wg własnego pomysłu,
potrafi wstawić tekst do stworzonej grafiki za pomocą narzędzia Tekst,
potrafi połączyć grafikę z tekstem,
potrafi zapisać plik we wskazanym miejscu
potrafi wysłać maila z załącznikiem.
Metoda:
- pokaz, ćwiczenia praktyczne
Formy:
- indywidualna, zbiorowa
Wstęp:
Rebus – przypomnienie uczniom jakie typy rebusów można spotkać: rebus obrazkowo
wyrazowy, obrazkowo sylabowy, obrazkowo literowy
próba rozwiązania zagadki przez chętnego ucznia.
prezentacja przykładowego rebusu przygotowanego w edytorze grafiki
Praca z komputerem.
Nauczyciel uruchamia edytor grafiki, demonstruje wykonanie zadania na przykładzie hasła
la-ser lub reży-ser. Zwraca uwagę na ważne elementy rebusu (litery, obrazek, miejsce na
wpisanie hasła).
Uczniowie uruchamiają edytor grafiki. Wg wskazówek n-la samodzielnie wykonują własny
rebus. Pracę zapisują w Bibliotece- Obrazy. Gotowy plik przesyłają nauczycielowi za pomocą
poczty email.
Podsumowanie zajęć
Wspólne rozwiązywanie rebusów na tablicy multimedialnej. Zwrócenie uwagi na ciekawe
rozwiązania/pomysły , korekta błędów występujących w poszczególnych rebusach.