Dodaj publikację
Autor
Sylwia Dubelewska
Data publikacji
2016-07-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
140

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji którą przeprowadziłam podczas zajęć komputerowych w kl. 4.
 Pobierz (pdf, 409,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć komputerowych

Autor- Dubelewska Sylwia – ZSP Marzęcino

Temat: Rebus- korzystanie z poznanych narzędzi edytora grafiki.

Grupa wiekowa: klasa 4 lub 5

Czas zajęć: 45 minut

Cele :

 Główny: Utrwalenie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami edytora grafiki MS

Paint.

 przewidywane osiągnięcia ucznia

 zna pojęcie rebusu,
 świadomie korzysta z poznanych narzędzi programu Paint (podstawowe narzędzia z przybornika,

zapisz jako);

 potrafi samodzielnie wykonać rysunek wg własnego pomysłu,
 potrafi wstawić tekst do stworzonej grafiki za pomocą narzędzia Tekst,
 potrafi połączyć grafikę z tekstem,
 potrafi zapisać plik we wskazanym miejscu
 potrafi wysłać maila z załącznikiem.


Metoda:
- pokaz, ćwiczenia praktyczne

Formy:
- indywidualna, zbiorowa

Wstęp:

 Rebus – przypomnienie uczniom jakie typy rebusów można spotkać: rebus obrazkowo

wyrazowy, obrazkowo sylabowy, obrazkowo literowy

 próba rozwiązania zagadki przez chętnego ucznia.

prezentacja przykładowego rebusu przygotowanego w edytorze grafiki

Praca z komputerem.

 Nauczyciel uruchamia edytor grafiki, demonstruje wykonanie zadania na przykładzie hasła

la-ser lub reży-ser. Zwraca uwagę na ważne elementy rebusu (litery, obrazek, miejsce na
wpisanie hasła).











 Uczniowie uruchamiają edytor grafiki. Wg wskazówek n-la samodzielnie wykonują własny

rebus. Pracę zapisują w Bibliotece- Obrazy. Gotowy plik przesyłają nauczycielowi za pomocą
poczty email.

Podsumowanie zajęć

 Wspólne rozwiązywanie rebusów na tablicy multimedialnej. Zwrócenie uwagi na ciekawe

rozwiązania/pomysły , korekta błędów występujących w poszczególnych rebusach.