Dodaj publikację
Autor
Sabina Musik
Data publikacji
2016-07-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
58

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

nauczyciel języka niemieckiego
 Pobierz (docx, 30,3 KB)

Podgląd treści

mgr Sabina Musik

nauczyciel

języka niemieckiego

w Publicznym

Gimnazjum nr 3

Data rozpoczęcia stażu:

2 września 2013 r.

Data zakończenia stażu:

31 maja 2016 r.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

NA STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE:

Lp.

Zadania do realizacji:

Forma realizacji zadań:

Termin:

Spodziewane efekty:

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego oraz przygotowanie planu rozwoju uwzględniającego specyfikę i typ szkoły.

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli na stopień nauczyciela dyplomowanego.

Ponowna analiza dokumentacji szkoły: statut, szkolny system oceniania, kalendarz roku szkolnego i inne.

VIII–IX 2013

Znajomość procedur awansu zawodowego oraz zasad funkcjonowania organizacji i zadań szkoły.

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

Opracowanie i przedłożenie dyrektorowi szkoły planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.

2.

Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

Kompletowanie dokumentacji mającej wpływ na ocenę pracy.

okres stażu

zgromadzone

dyplomy, zaświadczenia, opracowane materiały

i inne

3.

Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Przygotowywanie cząstkowych sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego a po zakończeniu stażu sprawozdania końcowego..

dwa razy w roku

sprawozdanie

ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

Z DNIA 1 MARCA 2013 ROKU:

Lp.

Zadania do realizacji:

Forma realizacji zadań:

Termin:

Dowody potwierdzające realizację:

§ 8 ust. 2

pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją.

1. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły (studia podyplomowe na kierunku „Oligofrenopedagogika”, warsztaty metodyczne, konferencje, szkolenia organizowane przez wydawnictwa oraz przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM”, kursy internetowe, konferencje i szkolenia Rady Pedagogicznej oraz inne formy doskonalenia zawodowego).

2. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki i psychologii poprzez studiowanie fachowej literatury jak również korzystanie z Internetu jako podstawowego źródła informacji.

3. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego – Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 1 marca 2013 r.

4. Opracowanie Wymogów Edukacyjnych z języka niemieckiego na poszczególne oceny.

5.Opieka nad przydzieloną salą oraz sprzętem. Systematyczne doposażanie pracowni planszami dydaktycznymi.

6.Rozwijanie i doskonalenie warsztatu pracy (opracowanie scenariuszy lekcji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych, testów, sprawdzianów, rozkładów materiału, kart pracy).

7. Gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego.

8.Bieżąca analiza własnej pracy (autorefleksja, ewaluacja, wnioskowanie, wdrożenie zmian).

9. Wyłonienie oraz objęcie opieką uczniów zdolnych w klasach pierwszych poprzez zebranie i przeanalizowanie informacji o możliwościach ucznia, przygotowanie ich do osiągania sukcesów w różnego rodzaju konkursach.

10. Zachęcanie ...