Dodaj publikację
Autor
Anna Kucharska
Data publikacji
2016-07-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
34

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Nauka języków obcych w wykorzystaniem Internetu. referat na spotkanie zespołu WDN – języki obce Kilka sprawdzonych stron anglojęzycznych do wykorzystania w pracy dydaktycznej.
 Pobierz (docx, 21,6 KB)

Podgląd treści

Nauka języków obcych w wykorzystaniem Internetu.

referat na spotkanie zespołu WDN – języki obce

Zastosowanie technologii informacyjnych we współczesnej szkole staje się coraz powszechniejsze a komputer znajduje coraz szersze zastosowanie jako niezbędne narzędzie dydaktyczne. Zasoby Internetu umożliwiają nauczycielom jak i uczniom języka angielskiego dostęp do różnorodnych informacji, pomagają w ich gromadzeniu i przetwarzaniu. Każdy nauczyciel może znaleźć mnóstwo interesujących stron z zakresu językowego, które będą pomocne w realizacji podejmowanych przez niego działań. Umożliwia to systematyczne wzbogacanie własnego warsztatu pracy od strony merytorycznej i metodycznej. Uczniowie mogą natomiast wykorzystać bogactwo sieci do samodoskonalenia i pogłębiania swoich umiejętności językowych.

Na oficjalnych stronach wydawnictw dostępne są dodatkowe materiały wspomagające pracę z konkretnym podręcznikiem. Znajdują się na nich linki do oficjalnych stron poszczególnych podręczników oraz bogate zasoby materiałów do wykorzystania na zajęciach. Materiały te mogą zostać zastosowane jako uzupełniające określonego podręcznika lub niezależnie od niego. Jest tam wiele artykułów tematycznie związanych z podręcznikiem oraz dodatkowe ćwiczenia gramatyczne, ćwiczenia rozwijające słownictwo, krzyżówki czy, tak lubiane przez młodzież, gry. Strony internetowe wydawnictw oferują również dostęp do artykułów z wielu obszarów metodyki nauczania języków obcych oraz stwarzają możliwości udziału w konferencjach i czatach poświęconych zagadnieniom metodycznym.

Oprócz stron edukacyjnych warto też wykorzystać w swojej pracy strony informacyjne dotyczące np. turystyki, filmu czy muzyki. Niezwykle cenne, biorąc pod uwagę pracę z tekstem autentycznym, są strony należące do agencji informacyjnych. Oferują one niezwykle bogatą bazę artykułów, spośród których można wybrać materiały interesujące dla uczniów. Ich wielką zaletą jest aktualność i dostarczanie wiedzy o najnowszych osiągnięciach i wydarzeniach.

Wiele interesujących materiałów można odnaleźć w Internecie przy pomocy wyszukiwarek internetowych, które umożliwiają znalezienie adresów stron internetowych zawierających wskazane słowa kluczowe. Przykładowymi wyszukiwarkami są: www.google.com, www. yahoo.com czy www. altavista.com.

Pomocne są też katalogi internetowe. Przechowują one informacje o stronach WWW, segregując je na określone kategorie i podkategorie.

Materiały wyszukane w Internecie można wykorzystywać w wersji oryginalnej stosując gotowe lub odpowiednio opracowane przez nauczyciela do danej umiejętności ćwiczenia. Można zastosować następujące techniki pracy:

odnajdywanie w tekście konkretnych informacji,

zbieranie informacji na temat rozwoju określonych wydarzeń i tworzenie raportu na ten temat,

relacjonowanie bieżących wydarzeń klasie,

opracowywanie streszczenia czy biografii,

uzupełnianie luk w zdaniach (potrzebne wyrazy można ewentualnie podać pod tekstem),

wszystkie czasowniki mogą zostać użyte w formie bezokolicznika,

wybrane zdania można przekształcić w ciąg wyrazów, z których uczniowie mają ułożyć poprawne gramatycznie zdania,

dopasowanie podanych pod tekstem wyrazów do definicji lub wyszukiwanie ich znaczenia w słownikach (tradycyjnych lub elektronicznych ...