Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego
Prowadzący –
Data – 26.01.2015r.
Klasa – 15 - osobowa grupa uczniów z kl. IIb i IIc
Temat: False friends – working with words (“Fałszywi przyjaiele” - praca ze słownictwem).
Cele lekcji:
ogólne:
- Uczeń ma świadomość językową - różnic i podobieństw między językiem angielskim i językiem polskim;
szczegółowe:
Uczeń:
- stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa),
- korzysta ze źródeł informacji w języku obcym (np. ze słownika dwujęzycznego w celu tłumaczenia angielskich słów, które mają identyczny lub podobny zapis, brzmią podobnie do polskich, mają takie samo lub inne znaczenie,
- wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie ze słownika, prowadzenie notatek, zapamiętywanie nowych wyrazów);
- poprawnie wymawia poznane słownictwo,
- aktywnie współpracuje w grupie,
Środki dydaktyczne:
podręcznik i zeszyt ćwiczeń English Explorer 3, karta pracy – tabela, magnetofon, płyta CD, słowniki polsko-angielskie.
Formy pracy:
praca z całą grupą uczniów, praca uczniów w parach, indywidualna praca uczniów.
Techniki pracy:
W czasie ćwiczenia poszczególnych sprawności nauczyciel korzysta z następujących technik nauczania:
- mówienie: zadawanie pytań i udzielanie na nie odpowiedzi; omawianie różnic pomiędzy językami, zadania oparte na uzupełnianiu luk informacyjnych; ćwiczenie wymowy - chóralne i indywidualne powtarzanie za nauczycielem;
- słuchanie: podawanie usłyszanego wyrazu; wypełnianie tabeli;
- czytanie: wybieranie właściwego elementu; wypełnianie tabeli brakującą informacją;
- pisanie: uzupełnianie tabeli;
Metody pracy:
metoda dedukcyjna; task based teaching: burza mózgów; praca z tekstem słuchanym i czytanym w celu znalezienia określonej informacji; praca uczniów w grupach, praca ze słownikiem;
Przebieg lekcji:
Faza organizacyjna
1. Powitanie uczniów
2. Sprawdzenie listy obecności
3. Zapis tematu lekcji
Faza wstępna
Nauczyciel wyjaśnia uczniom temat i cel lekcji.
Rozgrzewka językowa.
Faza główna
Nauczyciel prezentuje uczniom tekst w języku angielskim, w którym uczniowie znajdują wyrazy, które wyglądają podobnie do polskich wyrazów.
Uczniowie wypisują na tablicy zaznaczone wyrazy i wspólnie z nauczycielem decydują czy mają one podobne znaczenie w języku angielskim.
Nauczyciel wyjaśnia uczniom ćwiczenia, w których uczniowie poznają kolejne wyrazy z zakresu „false friends”. Uczniowie otrzymują kartę pracy z wypisanym słownictwem z tych ćwiczeń i tłumaczą je indywidualnie korzystając ze słownika. Nauczyciel czuwa nad poprawnością zadania.
Uczniowie głośno odczytują ćwiczenia - sprawdzają z nauczycielem poprawność tłumaczonych wyrazów i wykonywanych ćwiczeń.
Faza podsumowująca
Uczniowie głośno czytają słownictwo wypisane na tablicy i karcie pracy.
Nauczyciel zadaje i objaśnia uczniom pracę domową.
Zakończenie
Pożegnanie uczniów.
Similar English words to Polish words:
tiger, lion, anaconda, bison
symbolic
natural
construction
sport
devastation
local
botanist
declare
region
English word
Translation
Similar Polish word
Translation
1
objective
Cel,obiekt,
przedmiotowy, rzeczowy ...