Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
mgr Emilii Maciejewskiej
odbywającej staż na stopień nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko: mgr Emilia Maciejewska
Nazwa szkoły: Zespół Szkół……………….
Adres szkoły: ul. ……………………
Stanowisko: wychowawca internatu
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Data trwania stażu: 01.09.2013r. – 31.05.2016r.
Spis treści:
Wstęp 3
§ 8 ust. 2 pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 5
§ 8 ust. 2 pkt 2. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 11
§ 8 ust. 2 pkt 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego i innych zajęć 14
§ 8 ust.2 pkt 4a.Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 18
§ 8 ust. 2 pkt 4c. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 20
§ 8 ust. 2 pkt 4e.Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 28
§ 8 ust.2 pkt 5. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 30
Podsumowanie 32
Wstęp
Jestem wychowawcą internatu z 12-letnim stażem pracy pedagogicznej zatrudnionym na czas nieokreślony w Zespole Szkół…... Starając się poprawnie wywiązywać z powierzonych mi zadań zawsze dbałam o to, by stale doskonalić i rozwijać swój warsztat pracy, wykorzystywać zdobyte wiadomości i umiejętności mając przede wszystkim na uwadze troskę o dobro wychowanka oraz lepsze funkcjonowanie internatu i szkoły.
Mam świadomość tego, że wychowawca to zawód, którego nie zdobywa się w skończonym procesie edukacji. Rozpoczyna się od kształcenia wstępnego, przechodzi przez okres adaptacji zawodowej i jest kontynuowany w toku kształcenia ustawicznego. Ten proces obejmuje rozwój osobowości wychowawcy, służy zdobywaniu i doskonaleniu kompetencji zawodowych, także wtedy gdy posiada on już formalne uprawnienia do wykonywania zawodu. Zdaję sobie sprawę z tego, że mam szansę w pełni stać się wychowawcą podczas praktycznego wykonywania zawodu, za sprawą własnego wysiłku oraz rozumienia i realizowania stawianych przede mną celów i zadań w zakresie opieki i wychowania.
Dnia 1 września 2013r. rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela dyplomowanego w wymiarze 2 lata 9 miesięcy. Przeanalizowałam ...