Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Szkół Techniczno – Informatycznych
w Elblągu
autor: Mariusz Jagiełło
PLAN METODYCZNY
Przedmiot: Programowanie aplikacji internetowych
Klasa: III - Technik Informatyk
Temat: Instrukcja warunkowa if - JavaScript.
Czas trwania: 2 godz. lekcyjne (2x45’)
ZAKRES TREŚCI PROGRAMOWYCH:
ogólne wiadomości o instrukcji warunkowej if w JavaScript,
prawidłowa definicja instrukcji if w JavaScript.
CELE LEKCJI:
a) wiadomości i ich rozumienie:
uczeń zdefiniuje czym jest instrukcja warunkowa if w JavaScript,
uczeń wymieni elementy składowe instrukcji warunkowej if w JavaScript,
b) umiejętności:
uczeń będzie umiał prawidłowo konstruować instrukcję warunkową if w JavaScript,
uczeń będzie umiał tworzyć programy w oparciu o instrukcję warunkową if w JavaScript.
METODA PRACY:
pogadanka wstępna,
pokaz z instruktażem,
ćwiczenia przedmiotowe.
FORMA PRACY: indywidualna.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
zestawy komputerowe z oprogramowaniem kED 2.1.4.0,
projektor multimedialny,
tablica.
Literatura:
JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III, Marcin Lis, 2013
1
Ogniwa lekcji
Czynności uczniów
Docelowe
Zadania pośredniczące
Czynności nauczyciela
Czas
Środki dydaktyczne
1. Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność.
Wstępna
1. Poznają cele lekcji.
1. Uczniowie zapisują temat
lekcji
2. Nauczyciel przygotowuje uczniów do pracy
poprzez uświadomienie celów lekcji, podanie
tematu oraz krótkie zaprezentowanie toku
zajęć.
1. Uczniowie poznają
schemat instrukcji
warunkowej if w
JavaScript oraz korzyści
wynikające z jej
stosowania.
1. Uczniowie zapisują w
1. Nauczyciel omawia schemat oraz ideę
zeszytach schemat oraz
ideę działania instrukcji
warunkowej if w
JavaaScript (Załącznik 1)
działania instrukcji warunkowej if w
JavaScript oraz cel stosowania tej instrukcji.
Wprowadzająca
2. Nauczyciel przeprowadza krótką pogadankę
na temat instrukcji warunkowej if w
programowaniu.
Uczniowie:
Uczniowie:
Nauczyciel:
2’
3’
7’
3’
projektor
multimedialny
1. obserwują efekt
1. prezentuje, przy użyciu projektora
działania programu
napisanego w oparciu o
instrukcje warunkową if
2. obserwują poszczególne
etapy pracy nauczyciela
multimedialnego, przykład użycia instrukcji
warunkowej if w programie;
2. pokazuje, za pomocą projektora
multimedialnego, poszczególne etapy tworzenia
programu w JavaScript wykorzystującego
instrukcję warunkową if (Załącznik 2);
Główna
1.
tworzą kod programu na
podstawie obserwacji
działań nauczyciela;
3. naśladują poszczególne
3. wydaje polecenie, aby każdy uczeń wykonał
etapy działań
nauczyciela
poszczególne czynności (wg zał. 2) naśladując
nauczyciela;
2. samodzielnie tworzą
4. odtwarzają
4. prosi o samodzielne napisanie powyższego
kod programu;
samodzielnie czynności
w ramach pisania kodu
programu
programu;
10’
komputer z
oprogramowaniem kED
2.1.4.0,
projektor
multimedialny,
tablica
10’
10’
2
3. sporządzają notatki
4. nabywają sprawność
pisania programów w
oparciu o instrukcję
warunkową if
5. obserwuje pracę uczniów i w przypadku;
trudności udziela dodatkowego instruktażu
6. krótko podsumowuje wykonane zadanie;
Nauczyciel (po przerwie):
7. prosi uczniów o ...