Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Brzeźno, dn. 09.06.2016r.
SPRAWOZDANIE
z realizacji zadań określonych
w planie rozwoju zawodowego
podczas odbywania stażu na
stopień nauczyciela dyplomowanego
SŁAWOMIR FURMAŃSKI
nauczyciel mianowany
Zespół Szkół w Brzeźnie
staż 2 lata i 9 miesięcy
02.09.2013 r. – 31.05.2016 r.
Czas trwania stażu był dla mnie okresem intensywnej pracy nad sprostaniem wymaganiom, jakie założyłem sobie i zawarłem w planie rozwoju zawodowego. To także czas wielu zmian w moim życiu i czas własnego rozwoju – jako nauczyciela i jako człowieka. Przez okres stażu pogłębiałem wiedzę i umiejętności dydaktyczno - wychowawcze oraz opiekuńcze, aktywnie uczestniczyłem w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
Poniżej przedstawiam moje sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego. Jednocześnie jestem przekonany, że praca nad sobą i swoimi dokonaniami dydaktycznymi i wychowawczymi wcale nie dobiegła końca i jeszcze wielu rzeczy przyjdzie mi się nauczyć w naszym nieustannie zmieniającym się świecie. Jednakże, dzięki umiejętnościom nabytym podczas stażu, teraz wiem, jak to robić lepiej, z korzyścią dla siebie i uczniów.
Zgodnie z § 8 Rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli zrealizowałem następujące zadania, które powinien wykonać nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu.
§ 8 ust. 2 pkt 1: Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Poszerzenie wiedzy, umiejętności w wewnątrzszkolnym i zewnątrz szkolnym doskonaleniu zawodowym.
Podczas trwania stażu na nauczyciela dyplomowanego uczestniczyłem w wielu formach doskonalenia zawodowego, zarówno tych wewnątrzszkolnych jak i zewnątrz szkolnych. Otaczający nas świat cały czas się zmienia. Zmieniają się także ludzie, a w tym uczniowie, rodzice i nauczyciele. Zmianie ulega również prawo oświatowe. Ciągłe zmiany wymuszają na nauczycielach podejmowanie różnych form doskonalenia, aby być pedagogiem, który podąża za otaczającym go światem. Chcąc być nauczycielem, który nieustanie doskonali swój warsztat pracy, szuka nowych rozwiązań zdecydowałem się na udział w wielu szkoleniach, kursach, konferencjach, seminariach. Moje doskonalenie zawodowe obejmowało tematykę, którą uznałem za konieczną ze względu na pracę, jako nauczyciel wychowania fizycznego, pełnione obowiązki oraz wartą uzupełnienia lub uaktualnienia.
Bardzo ważną i cenną formą doskonalenia był dla mnie dwukrotny udział w seminarium „Zmiany w statucie szkoły w związku z nowymi przepisami prawa oświatowego”. Udział w seminariach wynikał przede wszystkim z funkcji, jaką powierzyła mi dyrektor szkoły. Jako członek zespołu do zmian w statucie, mogłem zaktualizować wiedzę dotyczącą budowania i modyfikowania najważniejszego dokumentu ...