Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W BRZEŹNIE
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
(II ETAP EDUKACYJNY, KLASY IV-VI)
OPRACOWALI:
BIERNACKI ZBIGNIEW
FURMAŃSKI SŁAWOMIR
SZKUDELSKI RAFAŁ
BRZEŹNO, DNIA 01.09.2015 r.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Przedmiotowy system oceniania ucznia z wychowania fizycznego opracowano na podstawie:
1. Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r.o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych.
3. Podstawy programowej wychowania fizycznego w szkole podstawowej.
4. Programu nauczania wychowania fizycznego w szkole podstawowej.
5. Statutu Zespołu Szkół w Brzeźnie (Wewnątrzszkolnego Oceniania).
I. CELE OCENIANIA
1. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego należy w szczególności wziąć pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć, a także systematyczność udziału w zajęciach oraz aktywność w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.
2. Ocenianie ma na celu:
1) poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach
w tym zakresie,
2) pomóc uczniowi w samodzielnym rozwoju poprzez poznanie własnej sprawności,
3) motywowanie ucznia do dalszego wysiłku i samodoskonalenia się,
4) dostarczenie rodzicom i nauczycielowi rzetelnej, szczegółowej informacji
o postępach, trudnościach , specjalnych uzdolnieniach ucznia,
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej
3. Ocenianie powinno być:
1) rzetelne – oparte na godnych zaufania, sprawdzonych, stałych wynikach,
2) trafne – dostarczające informacji w ściśle określonym zakresie,
3) jasne i zrozumiałe – oparte na czytelnych kryteriach przedstawionych uczniom,
4) obiektywne – te same kryteria oceny dla wszystkich uczniów z uwzględnieniem indywidualnych predyspozycji i możliwości,
5) jawne – rodzice i uczniowie mają prawo do bieżących informacji o uzyskanych ocenach i do ich uzasadnienia.
Ocena śródroczna i roczna podsumowuje pracę ucznia. Ukazuje obraz postępów
w nauce, usprawnianiu się, a przede wszystkim systematyczność udziału w zajęciach..
II. SKALA OCEN
Oceny cząstkowe uzyskane przez uczniów wyrażone są stopniem szkolnym w skali od 1 do 6. Ocena śródroczna i roczna wyrażona jest w sposób następujący:
celujący – 6
bardzo dobry – 5
dobry – 4
dostateczny – 3
dopuszczający – 2
niedostateczny - 1
W klasyfikacji śródrocznej dopuszcza się stosowanie skrótów, plusów i minusów;
III. OBSZARY AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE
1. Realizacja założeń programowych
1) wysiłek wkładany przez ucznia podczas wykonywania zadań ruchowych;
2) poziom i postęp w zakresie sprawności fizycznej;
3) poziom umiejętności ruchowych;
4) wiadomości.
2. Postawa wobec przedmiotu
1) aktywność na zajęciach;
2) systematyczność;
3) przygotowanie do lekcji ...