Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program wychowawczy dla klasy I i II Tg
(Technikum Samochodowego
i Technikum w zawodzie technik hotelarstwa)
Program wychowawczy jest rozwinięciem szkolnego programu wychowawczego obowiązującego w szkole z naciskiem na integrację klasy i wspólną pracę na rzecz klasy szkoły, pomoc innym.
Założenia, cele programu.
Obszary działań, zadania.
Sposoby realizacji.
Przewidywane efekty.
Ewaluacja.
Tematy zajęć na lekcje wychowawcze dla klasy I i II Tg.
Założenia, cele programu
Program pracy wychowawczej opracowany jest na podstawie Statutu szkoły, Programu Wychowawczego, oraz analizy potrzeb klasy. Uwzględnia wiek uczniów i specyfikę rozwojową dla tego okresu, propaguje właściwą postawę, kulturę osobistą. Program realizuje wychowawca klasy przy współpracy z dyrektorem szkoły, zespołem nauczycieli, rodzicami, uczniami i innymi osobami wg potrzeb.
Cele programu wychowawczego dla klasy:
praca nad właściwym stosunkiem uczniów do nauki
troska o właściwą frekwencję i wyniki nauczania
analiza i praca nad prawidłową postawą uczniowską, kulturą współżycia w klasie, szkole, życzliwością
zbudowanie dobrze funkcjonującego zespołu klasowego integrującego sie ze społecznością szkolną
uaktywnienie w uczniach wszechstronnego rozwoju osobowego poprzez wzbogacanie ich wiedzy i umiejętności z różnych obszarów życia
uwrażliwienie uczniów na osiągnięcia i wartości kultury narodowej, tradycji
kształtowanie osobowości ucznia poprzez ukierunkowanie go na właściwą postawę wobec siebie i innych
motywowanie młodzieży do samodzielności w podejmowaniu zadań i rozwiązywaniu problemów
Obszary działań, zadania.
Przedstawienie wstępnego planu pracy na bieżący rok szkolny
Omówienie ogólnych zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły
Wybór samorządu klasowego
Zapoznanie w zarysie z prawami i obowiązkami ucznia naszej szkoły na podstawi Statutu szkoły i WSO
Przedstawienie kryteriów oceny z zachowania
Systematyczna kontrola bieżących wyników nauczania i frekwencji na zajęciach wychowawczych
Kontakty z rodzicami,
Organizowanie pomocy uczniom słabszym
Dbanie o przestrzeganie regulaminów szkolnych
Organizowanie według potrzeb narad klasowych z analizą sytuacji wychowawczej klasy, frekwencji, dyscypliny uczniów, organizowania wycieczek
Systematyczne wykonywanie gazetki tematycznej
Organizacja imprez i wycieczek klasowych
Sposoby realizacji.
Zajęcia w ramach godzin wychowawczych
Organizacja integracyjnych imprez klasowych
Aktywne uczestnictwo w imprezach i uroczystościach szkolnych
Wycieczki klasowe, edukacyjne i turystyczne
Udział w konkursach zawodach
Pomoc w organizacji Dni Otwartych Szkoły
Pomoc w przygotowaniu gazetek szkolnych stoisk szkolnych na imprezach, wyjazdach promocyjnych
Przewidywane efekty.
Uczniowie tworzący klasę są spójnym zespołem.
Uczniowie współpracują z wychowawcą i nauczycielami.
Problemy wewnątrz klasowe są rozwiązywane poprzez mediację.
Uczniowie stopniowo rozwijają w sobie nawyk wspólnej pracy na rzecz klasy i szkoły.
Znają szkolne regulaminy i starają się do nich stosować.
Uczniowie są czynnie zaangażowani we wszystkie działania odbywające sie w szkole.
Biorą czynny udział w promocji szkoły.
Uczniowie są uczynni względem innych kolegów ...