Dodaj publikację
Autor
Mariusz Adamczyk
Data publikacji
2016-08-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program wychowawczy dla klasy I i II technikum.
 Pobierz (docx, 22,0 KB)

Podgląd treści

Program wychowawczy dla klasy I i II Tg

(Technikum Samochodowego

i Technikum w zawodzie technik hotelarstwa)

Program wychowawczy jest rozwinięciem szkolnego programu wychowawczego obowiązującego w szkole z naciskiem na integrację klasy i wspólną pracę na rzecz klasy szkoły, pomoc innym.

Założenia, cele programu.

Obszary działań, zadania.

Sposoby realizacji.

Przewidywane efekty.

Ewaluacja.

Tematy zajęć na lekcje wychowawcze dla klasy I i II Tg.

Założenia, cele programu

Program pracy wychowawczej opracowany jest na podstawie Statutu szkoły, Programu Wychowawczego, oraz analizy potrzeb klasy. Uwzględnia wiek uczniów i specyfikę rozwojową dla tego okresu, propaguje właściwą postawę, kulturę osobistą. Program realizuje wychowawca klasy przy współpracy z dyrektorem szkoły, zespołem nauczycieli, rodzicami, uczniami i innymi osobami wg potrzeb.

Cele programu wychowawczego dla klasy:

praca nad właściwym stosunkiem uczniów do nauki

troska o właściwą frekwencję i wyniki nauczania

analiza i praca nad prawidłową postawą uczniowską, kulturą współżycia w klasie, szkole, życzliwością

zbudowanie dobrze funkcjonującego zespołu klasowego integrującego sie ze społecznością szkolną

uaktywnienie w uczniach wszechstronnego rozwoju osobowego poprzez wzbogacanie ich wiedzy i umiejętności z różnych obszarów życia

uwrażliwienie uczniów na osiągnięcia i wartości kultury narodowej, tradycji

kształtowanie osobowości ucznia poprzez ukierunkowanie go na właściwą postawę wobec siebie i innych

motywowanie młodzieży do samodzielności w podejmowaniu zadań i rozwiązywaniu problemów

Obszary działań, zadania.

Przedstawienie wstępnego planu pracy na bieżący rok szkolny

Omówienie ogólnych zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły

Wybór samorządu klasowego

Zapoznanie w zarysie z prawami i obowiązkami ucznia naszej szkoły na podstawi Statutu szkoły i WSO

Przedstawienie kryteriów oceny z zachowania

Systematyczna kontrola bieżących wyników nauczania i frekwencji na zajęciach wychowawczych

Kontakty z rodzicami,

Organizowanie pomocy uczniom słabszym

Dbanie o przestrzeganie regulaminów szkolnych

Organizowanie według potrzeb narad klasowych z analizą sytuacji wychowawczej klasy, frekwencji, dyscypliny uczniów, organizowania wycieczek

Systematyczne wykonywanie gazetki tematycznej

Organizacja imprez i wycieczek klasowych

Sposoby realizacji.

Zajęcia w ramach godzin wychowawczych

Organizacja integracyjnych imprez klasowych

Aktywne uczestnictwo w imprezach i uroczystościach szkolnych

Wycieczki klasowe, edukacyjne i turystyczne

Udział w konkursach zawodach

Pomoc w organizacji Dni Otwartych Szkoły

Pomoc w przygotowaniu gazetek szkolnych stoisk szkolnych na imprezach, wyjazdach promocyjnych

Przewidywane efekty.

Uczniowie tworzący klasę są spójnym zespołem.

Uczniowie współpracują z wychowawcą i nauczycielami.

Problemy wewnątrz klasowe są rozwiązywane poprzez mediację.

Uczniowie stopniowo rozwijają w sobie nawyk wspólnej pracy na rzecz klasy i szkoły.

Znają szkolne regulaminy i starają się do nich stosować.

Uczniowie są czynnie zaangażowani we wszystkie działania odbywające sie w szkole.

Biorą czynny udział w promocji szkoły.

Uczniowie są uczynni względem innych kolegów ...