Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Rozwój fizyczny
| |Prawidłowa |Uwagi |
|Postawa | | |
|Wzrok | | |
|Słuch | | |
|Wymowa | |Arkusz obserwacyjny szczegółowy |
Lateralizacja
Prawostronna
Lewostronna
Skrzyżowana
Rozwój emocjonalny – stopień przystosowania do podjęcia nauki w szkole
| |Opis reagowania dziecka na daną sytuację |
|Stosunek do szkoły | |
|Samodzielność | |
|Zainteresowanie nauką | |
|Wytrwałość | |
|Gotowość do współdziałania z innymi | |
|Przestrzeganie norm | |
Sprawność manualna
Napięcie mięśniowe
- słabe
- normalne
- silne
2. Tempo pracy
- wolne
- przeciętne
- szybkie
3. Chwyt narzędzia pisarskiego
- prawidłowy
- nieprawidłowy
Percepcja wzrokowa (załącznik nr wzory literopodobne, wzory figur geometrycznych wg H. Spionek, puzzle)
Spostrzeganie wzrokowe
- proporcje: właściwe, niewłaściwe
- dodawanie, opuszczanie elementów
Orientacja przestrzenna
- odwracanie całego wzoru bądź jego elementów
- przesuwanie w prawo, w lewo
Analiza i synteza wzrokowa
- układanie całości z części
- wyodrębnianie części z całości
Percepcja słuchowa
Powtarzanie wzorców rytmicznych
- prawidłowe
- nieprawidłowe
Słuch fonematyczny
- rozpoznawanie desygnatów, których nazwa różni się jedną głoską
- tworzenie rymów
Analiza i synteza słuchowa wyrazów
- podział wyrazu na sylaby
- wyróżnianie głosek w nagłosie
- w wygłosie
- w śródgłosie
Pamięć słuchowa
Mowa (załącznik nr historyjka obrazkowa)
Zasób słownictwa
Poprawność gramatyczna
Dostrzeganie zależności przyczynowo – skutkowych
Myslenie
Dostrzeganie podobieństw i różnic
Rozumienie zagadek
Rozumienie stałości masy, długości, objętości, ilości (załącznik nr prowokacje)
Rozumienie operacji matematycznych