Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
POKAZ SZTUCZNYCH OGNI
Cele:
- dzieci umieją uzyskać wiele kolorów, dysponując trzema podstawowymi; czerwonym, żółtym i niebieskim,
- umieją wytłumaczyć jakie kolory otrzymają, gdy zmieszają poszczególne farby (czerwoną, żółtą i niebieską),
- poznają zasady bezpieczeństwa podczas pokazów sztucznych ogni.
Grupa: 3–4 -latki
Pomoce:
Papier, grube pędzle, farby (biała, żółta, niebieska i czerwona), papierowe talerzyki, wierszyk o fajerwerkach.
Przebieg zajęć:
Włącz dzieciom krótki filmik z pokazem sztucznych ogni.
Porozmawiaj z dziećmi o pokazach sztucznych ogni, jakie one widziały. Niech opowiedzą co czuły podczas ich oglądania i czy lubią obserwować to zjawisko.
Rozdaj dzieciom arkusze kolorowego papieru (najlepiej w formacie A3), farby, pędzle i poproś, aby namalowały pokaz sztucznych ogni.
Powiedz im, że maja tylko trzy kolory farb, ale mogą je mieszać i uzyskiwać jeszcze inne kolory.
Aby uzyskać kolor fioletowy należy zmieszać czerwoną i niebieską, aby uzyskać kolor pomarańczowy należy zmieszać czerwoną i żółtą. Aby otrzymać kolor zielony należy zmieszać niebieski i żółty.
Gdy dzieci malują, podpowiadaj indywidualnie każdemu z nich, jak należy używać dostępnych materiałów.
Wykorzystaj tę pracę aby porozmawiać o bezpieczeństwie podczas puszczania fajerwerków i dlaczego jest to przeznaczone tylko dla dorosłych.
Zapoznanie z wierszykiem o fajerwerkach:
Wyglądały, jak iskierkiWszystkie owe fajerwerki.Gwiazdki bowiem, jak to gwiazdki,Migotliwe sieją blaski:Najpierw świecą – potem ginąZ nadzwyczajną dyscypliną.Wczesny ranek zatarł śladyCałej hucznej ich paradyI pośrodku mej planetyJuż nie widać ich, niestety...