Dodaj publikację
Autor
Anna Bałanda
Data publikacji
2016-09-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
137

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela matematyki i fizyki.
 Pobierz (doc, 63,5 KB)

Podgląd treści

Zabrze, 01 września 2015

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko – Anna Bałanda
Nazwa szkoły – Zespół Szkół Ogólnokształcących w Zabrzu
Nauczane przedmioty – fizyka i matematyka
Czas trwania stażu – 01.09.2015r. – 31.05.2018r. (2 lata i 9 miesięcy)
Posiadane wykształcenie: wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
studia podyplomowe: Nauczanie matematyki w szkołach

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego, prawem oświatowym regulującym wymogi awansu oraz zapoznanie się ze sposobem dokumentowania działalności nauczyciela.
2. Ocena własnych umiejętności i możliwości, dotychczasowej pracy nauczyciela i wychowawcy. Analiza pracy zawodowej oraz zaplanowanie kolejnych działań w procesie kształcenia i wychowania z uwzględnieniem specyfiki szkoły, jej potrzeb oraz potrzeb uczniów.
3. Dokładna, wnikliwa analiza dokumentów i opracowań, które powstają w szkole.
4. Praca w zespołach powołanych przez dyrektora szkoły do modyfikacji dokumentacji szkolnej – ewaluacja Statutu Zespołu Szkół Ogólnokształcących, Statutu Gimnazjum nr 1 oraz Statutu I Liceum Ogólnokształcącego w Zabrzu.
5. Udział w modyfikowaniu dokumentacji wewnątrzszkolnej - ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania z fizyki oraz opracowanie wymagań edukacyjnych z fizyki dla uczniów z dysfunkcjami.
6. Doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych oraz gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej.
7. Stała opieka i dbałość o pracownię przedmiotową, jej wystrój, gromadzenie pomocy naukowych oraz wzbogacanie wyposażenia.
8. Udział w formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
9. Promowanie szkoły, zdolności i umiejętności uczniów w środowisku lokalnym przez organizację i prowadzenie szeregu imprez i uroczystości oraz przygotowanie uczniów do różnych konkursów.
10. Monitorowanie osiągnięć uczniów przez tworzenie diagnoz lub wykorzystywanie publikowanych diagnoz – doskonalenie umiejętności, które wypadły najsłabiej, poprzez wykonywanie dodatkowych zadań, doświadczeń oraz innych rozwiązań mających na celu polepszenie wyników kształcenia (np. wycieczka dydaktyczna na wykłady organizowane przez pobliskie uczelnie wyższe).
11. Stosowanie różnorodnych metod aktywizujących na lekcjach matematyki, fizyki i prowadzonych zajęciach pozalekcyjnych.
12. Wspieranie uczniów uzdolnionych poprzez prowadzenie kółka fizycznego mającego na celu poszerzanie i pogłębianie ich wiedzy i umiejętności.
13. Nawiązanie współpracy z rodzicami poprzez spotkania indywidualne oraz konsultacje.
§ 8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Opracowanie planu rozwoju oraz dokumentacji awansu zawodowego.
2. Prowadzenie i opracowanie dokumentacji szkolnej.
3. Przygotowywanie materiałów dydaktycznych (testów, pomocy dydaktycznych dla uczniów).
4. Opracowywanie wyników diagnostycznych przy użyciu różnych programów komputerowych ...