Dodaj publikację
Autor
Justyna Kaczmarczyk
Data publikacji
2016-09-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
115

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przesyłam „Plan rozwoju zawodowego” nauczyciela mianowanego biblioteki, ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego. Opracowany plan realizuję już trzeci rok szkolny. Pracuję w bibliotece w szkole podstawowej.
 Pobierz (doc, 118,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Justyny Kaczmarczyk –
nauczyciela bibliotekarza

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2014r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2017r.

Cel główny podejmowanego stażu:
• Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Cele szczegółowe:
• Doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
• Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły.
• Tworzenie uczniom optymalnych warunków zaspokajania ich potrzeb oraz rozwoju zainteresowań.
• Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
• Doskonalenie umiejętności dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
• Doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej.

Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Dz.U. 2013 nr 0 poz. 393.

§8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej , wychowawczej
lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej
i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich ,
w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.

|L.p. |Zadania do realizacji |Sposoby i formy realizacji |Termin realizacji|Sposób dokumentacji |
|1. |Zapoznanie z procedurą awansu |- Analiza przepisów prawa oświatowego pod kątem awansu zawodowego |VIII-IX 2013r. i |- Wniosek |
| |zawodowego. |na stopień nauczyciela dyplomowanego: |cały okres stażu.|o rozpoczęcie stażu. |
| | |Karty Nauczyciela, | | |
| | |Ustaw, rozporządzeń MEN. | |- Plan rozwoju zawodowego. |
| | |- Znajomość prawa oświatowego. | | |
| | |- Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego. | | |
|2. |Śledzenie i analizowanie zadań i|Analiza dokumentów szkoły: |IX-X 2013r. i |- Uwzględnienie potrzeb |
| |potrzeb szkoły. |Statutu szkoły, |cały okres stażu.|placówki w planie rozwoju |
| | |Programu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły, | |zawodowego. |
| | |regulaminów wewnętrznych. | | |
|3. |Organizowanie własnego warsztatu|- Opracowanie planów pracy biblioteki. |W trakcie trwania|- Plany pracy biblioteki. |
| |pracy. |- Przygotowanie i gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną |stażu. |- Scenariusze zajęć, pomoce |
| | |pracą (scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych | |dydaktyczne. |
| | |i innych. | | |
| | |- Systematyczne zapoznawanie się | | |
| | |z aktualnymi ofertami wydawniczymi. | | |
|4. |Poszerzanie wiedzy i |- Udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia: |W trakcie trwania|- Zaświadczenia, |
| |umiejętności |zebraniach Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich |stażu. |potwierdzenia. |
| |z zakresu bibliotekoznawstwa. |oddział w Radomiu, | |- Wykaz literatury i stron |
| | |konferencjach, szkoleniach, kursach. | |www. |
| | |- Samokształcenie i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennej | | |
| | |pracy: | | |
| | |studiowanie literatury fachowej, | | |
| | |odwiedzanie portali edukacyjnych. | | |
|5 ...