Dodaj publikację
Autor
Paweł Kulesza
Data publikacji
2016-09-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
48

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela przedmiotów zawodowych informatycznych.
 Pobierz (docx, 24,3 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

______________________________________________________________________

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

mgr inż. Paweł Kulesza

Nauczyciel przedmiotów zawodowych informatycznych

Zespół Szkół Elektronicznych i Licealnych w Warszawie ul. Gen. Zajączka 7

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014 r.

Czas trwania stażu: do 31.05.2017 r. 2 lata 9 miesięcy.

Opiekun stażu: Agnieszka Chłopczyńska

Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel kontraktowy

Posiadane kwalifikacje: tytuł magistra informatyki, specjalność: integracja systemów otwartych

tytuł inżyniera informatyki, specjalność: systemy operacyjne i sieci komputerowe

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

Powinności nauczyciela w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Rodzaj działań i przedsięwzięć

wynikających z wymagań rozporządzenia

Formy realizacji

Termin realizacji

§ 7.2.1

Umiejętności organizacji

i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

Współpraca z opiekunem stażu:

Zawarcie kontraktu;

Przygotowanie planu rozwoju zawodowego;

Ustalenie terminów spotkań z opiekunem;

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu;

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć, analiza;

Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.

Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej:

Aktualizacja planu nauczania realizowanych przeze mnie modułów;

Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem;

Opracowanie pomocy dydaktycznych –karty pracy, prezentacje, testy, pokazy multimedialne, itp;

Udział w szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach metodycznych;

Analiza egzaminów próbnych oraz egzaminów z kwalifikacji nauczanych przeze mnie modułów.

Publikacje w sieci Internet własnych prac:

Wybranych scenariuszy lekcji;

Planu rozwoju zawodowego.

Prowadzenie lekcji otwartych z uczonych przeze mnie modułów.

Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych.

W ciągu całego stażu

IX 2014

IX 2014

Raz w miesiącu

2 razy w semestrze

2 razy w semestrze

W ciągu całego stażu

W ciągu każdego roku szkolnego

W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu

§ 7.2.2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Promowanie szkoły poprzez:

Przygotowanie uczniów do konkursów informatycznych;

Prowadzenie zajęć z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych:

Prowadzenie zajęć wyrównawczych z modułów informatycznych;

Prowadzenie zajęć dla uczniów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu technologii informatycznych;

Objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez rozmowy, organizowanie pomocy koleżeńskich, pomocy na przerwach.

Przygotowanie ściennych pomocy o tematyce informatycznej.

Wg potrzeb

Wg harmonogramu szkoły

W ciągu całego stażu

§ 7.2.3

Umiejętność wykorzystania w pracy ...