Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć w klasie III
Temat: Prawa dziecka- moje prawa.
Cel ogólny: uświadomienie uczniom, że jako dzieci mają swoje prawa
Cele operacyjne (uczeń):
Wie, że wszyscy ludzie mają prawa i obowiązki;
Potrafi sformułować kilka praw dziecka;
Zna osoby i instytucje, do których może zwrócić się o pomoc, jeśli jego prawa zostaną naruszone;
Rozumie, że każde prawo wiąże się z obowiązkiem przestrzegania go również w stosunku do innych;
Respektuje prawa innych, zarówno dorosłych, jak i dzieci;
Metody pracy: słowna, praca z tekstem, elementy dyskusji;
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa
Pomoce dydaktyczne: krzyżówka, ilustracje i podpisy, tekst wiersza M. Strzałkowskiej, kartki do pracy w parach, prezentacja multimedialna „ Znamy swoje prawa”.
Przebieg zajęć:
Powitanie i czynności organizacyjne.
Rozwiązanie krzyżówki (hasło: prawa dziecka)
Praca w grupach dwuosobowych - uczniowie dobierają podpisy do ilustracji przedstawiającej niektóre prawa dziecka.
Czytanie wiersza M. Strzałkowskiej „ Prawa dziecka” i rozmowa z uczniami na temat praw dziecka opisanych w wierszu oraz czy prawa dziecka zawsze są przestrzegane.
Praca w grupach dwuosobowych: uczniowie otrzymują kartki z sytuacjami dotyczącymi nieprzestrzegania praw dziecka, ich zadaniem jest głośne odczytanie tekstu i stwierdzenie, jakie prawa dziecka w tej sytuacji nie są przestrzegane. Następnie wszyscy uczniowie zastanawiają się, co należy zrobić w takiej sytuacji.
Prezentacja multimedialna „ Prawa dziecka”- zwrócenie uwagi na osoby i instytucje, do których można zwracać się o pomoc.
Omówienie pracy domowej.
Zakończenie zajęć:
Dowiedziałem się, że…….
Wiem, że mam prawo do…….
Jeśli prawa dziecka nie są przestrzegane mogę zwrócić się do…..
Ja mam prawa, ale inni………