Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z pracy dydaktyczno – wychowawczej - w klasie IB- 2015/2016
Klasa IB liczy 20 uczniów 12 dziewczynek i 8 chłopców z których 5 –cioro jest młodszych od pozostałych tzw.”szeciolatki” – Emilka , Emilka , Sylwia , Tadeusz i Ola. Zespól klasowy jest bardzo zróżnicowany pod względem emocjonalnym, intelektualnym oraz aktywnością i motywacją do nauki.
Dzieci w większości są aktywne na zajęciach. Pracują w szybkim, średnim i wolnym tempie, chętnie wykonując poszczególne zadania i ćwiczenia. Czworo uczniów prezentuje bardzo dobre i dobre wyniki w nauce: Antoni, Marcel, Szymon , Marcin , Emilia pozostali uczniowie średnie i słabe. Najsłabszymi uczniami w klasie są Igor, Aleks . Bardzo duże postępy w nauce poczynili: Julia, Tadzio, Oliwia i Kacper.
Uczniowie klasy IB osiągnęli w tym roku szkolnym średnie i wysokie wyniki , świadczą o tym miesięczne sprawdziany oraz wyniki diagnozy po klasie I. Średni wynik testu diagnozy na koniec roku wyniósł 45,25p. na 54 p, co stanowi 84%. Edukacja polonistyczna 15,75p./18p. – 88%, edukacja matematyczna 14,95p./18 – 83% i edukacja przyrodnicza 14,55p./18p. – 81%. Uczniowie Emilia, Marcin, Szymon i Antoś znacznie wyróżniają się na tle klasy pod względem osiągnięć edukacyjnych. Zwłaszcza Marcin ma wielkie osiągnięcia w przedmiotach humanistycznych czyli ed. polonistyczna i język angielski, natomiast Szymon przejawia zdolności matematyczne.
Uczniowie zazwyczaj byli przygotowani do zajęć rzadko się zdarzało by czegoś zapominali, tutaj wspierali ich rodzice, którzy często dowiadywali się czego dzieciom potrzeba, co trzeba uzupełnić. Wspólnie pokonywali trudności w starannym i prawidłowym pisaniu w liniaturze.
Uczniowie Tadzio i Julia uczęszczali na zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze gdzie pokonywali trudności w umiejętności czytania celem wyrównania szans edukacyjnych i utrwaleniu nowych wiadomości i umiejętności. Cała klasa uczestniczyła w zajęciach dodatkowych w rozwijaniu umiejętności matematycznych.
Najistotniejszym celem mojej pracy w klasie I była umiejętność czytania i rozumienia tekstu. Co miesiąc przeprowadzałam test czytania, gdzie udało mi się poprzez nie rozbudzić czytelnictwo i rozwinąć umiejętność czytania. Uczniowie brali udział w szkolnym konkursie głośnego czytania gdzie spora liczba uczniów zdobyła nagrody. Udało mi się w roku szkolnym opracować i przeczytać 8 lektur szkolnych. Uczniowie czytają w przeliczniku 35-125 wyrazów na minutę.
Największe problemy z zachowaniem i dyscypliną na lekcji mieli Marcin , Marcel , Oliwia, Tadeusz. Najistotniejszym działaniem bo mamy z tym problemy była i jest systematyczna praca nad wdrożeniem uczniów do właściwego, zdyscyplinowanego zachowania się w szkole, na lekcjach i przerwach, wdrożenie do systematycznej nauki i odpowiedzialności za własny rozwój intelektualny. Egzekwowałam od uczniów przestrzeganie szkolnego i klasowego regulaminu zachowania (omawianie pracy i zachowania uczniów ...