Dodaj publikację
Autor
Sebastian Kierzka
Data publikacji
2016-10-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
275

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Budowa okna Scratch z oficjalnej strony poszerzona o moje screeny i dodatkowe objaśnienia.
 Pobierz (docx, 149,8 KB)

Podgląd treści

BUDOWA OKNA SCRATCH

Po lewej stronie ekranu mamy scenę, na której znajduje się bohater – kotek (w Scratch’u nazywany duszkiem) wykonujący polecenia. 

Scena to miejsce gdzie będzie nasza gra.

Duszki mogą być inne, nie tylko kotek, może ich być wiele - można je dowolnie:

usuwać, 

edytować,

dodawać z gotowej biblioteki duszków, 

samodzielnie narysować w edytorze podobnym do Windowsowego Painta,

dodawać ze swojego komputera ściągnięte wcześniej z Internetu (polecam w formacie PNG gdyż często są z przezroczystością), 

dodać bezpośrednio z kamerki komputera

Ikonki dla duszków znajdują się bezpośrednio pod sceną:

Duszki mogą mieć kilka kostiumów dzięki czemu można tworzyć animację poruszania się.

Po lewej stronie od duszków znajdują się opcje sceny, można tu na przykład zmienić tło naszej gry (sceny) tak samo jak zmieniamy duszka.

W środkowej części ekranu do dyspozycji są klocki czyli skrypty, z których możemy budować program, czyli sterować duszkiem. Na górze możemy przełączać się między różnymi rodzajami klocków (skryptów). 

Po prawej stronie znajduje się obszar skryptów, gdzie umieszcza się budowane polecenia ustawiając klocki jeden pod drugim.

Zadanie: poklikaj na każdy z rodzajów klocków i zobacz dostępne klocki.

Opracował: nauczyciel ZKPiG nr 6 w Gdańsku mgr Sebastian Kierzka