Dodaj publikację
Autor
Kamila Borowiec
Data publikacji
2016-10-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
97

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy System Oceniania z Przyrody SP.
 Pobierz (doc, 138,5 KB)

Podgląd treści


SYSTEM OCENIANIA Z PRZYRODY

OBSZARY AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCE OCENIE:
• Wiadomości:
▪ uczeń zna i rozumie zależności występujące w przyrodzie
▪ charakteryzuje poziomy życia
▪ wskazuje i ocenia zmiany w środowisku pod wpływem działalności człowieka
▪ zna podstawowe pojęcia biologiczne
▪ opisuje budowę i czynności życiowe organizmów żywych
▪ zna zasady zdrowego stylu życia
• Umiejętności:
▪ rozumie podstawowe pojęcia biologiczne
▪ orientuje się na mapie i w terenie
▪ obserwuje i opisuje środowisko przyrodnicze i zjawiska w nim zachodzące
▪ wykonuje proste doświadczenia i interpretuje ich wyniki
▪ samodzielnie dociera do różnych źródeł informacji
▪ przedstawia na forum klasy wyniki swojej pracy
• Postawy:
▪ postawy proekologiczne i prozdrowotne
▪ odpowiedzialnego działania na rzecz środowiska
▪ zaangażowania podczas pracy lekcyjnej
▪ aktywnego udziału w konkursach przyrodniczych

FORMY AKTYWNOŚCI UCZNIÓW PODLEGAJĄCE OCENIE:

• Prace pisemne: sprawdziany – waga 3 i kartkówki - waga 2
• Odpowiedzi ustne – waga 2
• Prace domowe- waga 1 lub 2
• Prowadzenie zeszytu przedmiotowego i ćwiczeń – waga 2
• Dodatkowe pomoce potrzebne do lekcji - waga 3
• Praca w grupach - waga 2
• Prace długoterminowe – albumy, zielniki, plakaty, gazetki itp.- waga 3
• Aktywność w czasie lekcji – waga 2,
• Działalność pozalekcyjna – konkursy, kółka, organizacje proekologiczne, udział w akcjach ekologicznych itp.- waga 3

ZASADY OCENIANIA
• Każdy uczeń jest oceniany systematycznie, zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
• Wszystkie oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców.
• Sprawdziany w formie testowej przeprowadzane są po zakończeniu każdego działu.
• Nauczyciel zapowiada sprawdziany co najmniej tydzień wcześniej, a oddaje je poprawione w ciągu najpóźniej dwóch tygodni.
• Uczeń, który uzyskał ze sprawdzianu ocenę niedostateczną, dopuszczającą może ją poprawiać (ocenę niedostateczną poprawia obowiązkowo) w terminie uzgodnionym z nauczycielem.
• W przypadku nieobecności ucznia na sprawdzianie pisemnym ma on obowiązek napisania go w terminie ustalonym z nauczycielem.
• Sprawdziany oceniane są punktowo, a następnie przeliczane na skalę procentową odpowiadającą poszczególnym ocenom:
▪ 100% punktów i punkty dodatkowe – ocena celująca
▪ 100% – 91% – ocena bardzo dobra
▪ 90% – 75% – ocena dobra
▪ 74% – 51% – ocena dostateczna
▪ 50% – 34% – ocena dopuszczająca
▪ 33% – 0% – ocena niedostateczna
• Uczeń może 2 razy w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do lekcji bez podania przyczyny (nie dotyczy zapowiedzianych sprawdzianów).
• Uczeń za nieprzygotowanie do lekcji (brak zeszytu ćwiczeń, zeszytu przedmiotowego) oraz brak pracy domowej otrzymuje „ -”, trzy „-” skutkują otrzymaniem oceny niedostatecznej.
• Aktywność na lekcjach, nagradzana jest „+”. Za każde 3 zgromadzone „+” uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą. Przez aktywność na lekcji rozumiemy częste zgłaszanie się na lekcji i udzielanie poprawnych odpowiedzi, wykonywanie dodatkowych zadań w czasie lekcji, aktywną pracę w grupie.
• Uczeń nieobecny na lekcji ma obowiązek uzupełnić przerobiony zakres materiału, zadania w zeszycie ćwiczeń, notatki w zeszycie i odrobić zadania domowe.
• Ocenę ...