Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWOEGO
MARII DUDY
nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej
w Gimnazjum w Pszowie
realizowany w okresie
od 02 września 2013 roku do 31 maja 2016 roku
w związku z postępowaniem w sprawie uzyskania
stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Sporządzony w oparciu o: „Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli”
UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ,
WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY ( § 8 ust. 2 pkt 1 )
| | |
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |
| | |
|1.Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień |Analiza przepisów prawa oświatowego. |
|nauczyciela dyplomowanego. |Karta Nauczyciela. |
| |Zapoznanie z materiałami publikowanymi na stronach internetowych. |
| |Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. |
| | |
|2. Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania|Analiza dokumentacji : Statut Gimnazjum w Pszowie, WSO, Program Wychowawczy Szkoły, Szkolny Program Profilaktyczny Szkoły. |
|i organizacji szkoły. | |
| | |
|3. Wstępna ocena własnych umiejętności, |Określenie swoich słabych i mocnych stron – autorefleksja, samoocena. |
|doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy. |Doskonalenie form i metod pracy na rewalidacji. |
| |Gromadzenie własnych materiałów pomocniczych. |
| | |
|4. Poszerzanie swojej wiedzy |Udział w konferencjach i szkoleniach Rady Pedagogicznej. |
|i umiejętności w procesie aktywnego udziału w |Udział w pracach zespołów przedmiotowych. |
|wewnątrzszkolnych | |
|formach doskonalenia zawodowego. | |
| | |
| | |
|5. Samodzielne studiowanie literatury metodycznej i|Zapoznawanie się na bieżącą z ukazującą się literaturą metodyczną i przedmiotową, wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. |
|pedagogicznej w celu uzupełnienia i odświeżenia |Korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej. |
|swoich wiadomości, pogłębienia wiedzy merytorycznej | |
|i podnoszenia kompetencji. | |
| | |
|6. Uatrakcyjnianie zajęć poprzez stosowanie metod |Poznanie procedury stosowania aktywizujących metod nauczania. |
|aktywizujących. |Wykorzystanie aktywizujących metod w swojej pracy zawodowej. |
| |Prowadzenie zajęć różnymi metodami aktywizującymi. |
| | |
|7. Rozwijanie zainteresowań uczniów. |Udział uczniów w konkursach organizowanych przez OSP. |
| | |
|8. Różne formy promocji szkoły |Udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych. |
|w środowisku. |Obsługa festynów szkolnych. |
| |Misterium bożonarodzeniowe. |
| | |
|9. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. |Gromadzenie dokumentów: świadectw , zaświadczeń, programów , ... |
| | |
|10. Przygotowanie projektu sprawozdania. |Autorefleksja ,opis realizacji planu. |
WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ ( 8 ust.§ 2 pkt 2 )
| | |
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |
| | |
|1. Doskonalenie warsztatu pracy |Opracowywanie różnych pomocy dydaktycznych. |
|z wykorzystaniem technik komputerowych. |Przygotowanie wynikowych planów nauczania. |
| |Wyszukiwanie i opracowywanie materiałów znajdujących się w Internecie do planowania i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych. |
| |Wykorzystywanie ćwiczeń i ciekawych pomysłów na lekcje znalezionych w Internecie. |
| | |
| | |
|2. Komputerowe opracowanie dokumentacji związanej |Przygotowanie wymaganej dokumentacji. |
|z awansem zawodowym. | |
| | |
|3. Wykorzystywanie komputera i Internetu do |Korzystanie z dziennika elektronicznego Librus. |
|opracowywania dokumentów. |Opracowywanie sprawdzianów, testów, kartkówek, itp. |
| |Prowadzenie kroniki szkolnej z ...